قوس 22, 1395 14:56 Asia/Kabul
  • اگر مردم افغانستان متحد باشند تفرقه افکنان کاری از پیش نمی برند

اگر مردم افغانستان متحد باشند گروه های تروریستی و تفرقه افکن کاری از پیش نخواهند برد

رئیس بنیاد فرهنگی-تبلیغی پیامبر اعظم (ص) گفت: تا زمانی که مردم افغانستان متحد و یکپارچه باشند گروه های تروریستی و تفرقه افکن در این کشور کاری از پیش نخواهند برد.

حجت الاسلام والمسلمین سید هادی هادی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن تبریک میلاد پیامبر رحمت (ص) و هفته وحدت اظهار داشت: گرامیداشت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) به این معنی است که مسلمانان پیامبرشان را الگوی وحدت، برادری و رحمت می دانند و رفتار و سیره آن حضرت را برای خود سرمشق می دانند و به قرآن کریم که ریسمان الهی است چنگ می زنند.

وی افزود: ما در افغانستان شاهد برادری، اخوت و همدلی میان مردم هستیم حدود 13 سال است که در افغانستان شورای اخوت اسلامی فعال است که برنامه های متعددی هم دارد و می تواند به عنوان الگوی وحدت مطرح باشد.

این فعال فرهنگی-مذهبی افغان با اشاره به ظهور گروه های تروریستی تکفیری در برخی کشورهای اسلامی گفت: آنگونه که این گروه ها در بیرون فعالیت دارند هنوز در افغانستان فعال نیستند و تا زمانی که مردم افغانستان متحد و یکپارچه باشند به آنان اجازه حضور و فعالیت نخواهند داد.

سید هادی هادی تصریح کرد: مردم افغانستان بایکدیگر متحد و برادر هستند، همانطور که در زمان جهاد در یک سنگر بودند امروز هم در یک سنگر قرار دارند و مادامی که چنین باشد دشمن نمی تواند در بین آنان نفوذ کند.

وی با اشاره به تلاش برخی حلقات و رسانه ها در جهت ایجاد نفاق در بین مسلمانان و از جمله مردم افغانستان گفت: آن ها برنامه های خود را دنبال می کنند اما مردم افغانستان که باهم متحد و برادر هستند و در یک صف واحد قرار دارند باید به مسوولیت های خود توجه کنند و با فتنه هایی که از سوی دشمنان ایجاد می شود مقابله کنند.

 

کلیدواژه