دلو 22, 1401 16:34 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای ظالمان و استکبارگران تکان دهنده و برای ملت های مظلوم و ستمدیده امید بخش و وحدت آفرین بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباس حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل دهه فجر انقلاب اسلامی را از یادواره های بسیار خاطره انگیز در جمهوری اسلامی ایران دانست که فاصله ورود حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به ایران و پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در یادها زنده می کند.

وی افزود: اینکه عالمی از درون حوزه های علمیه به پا خاست، حکومت اسلامی را برپا کرد و این انقلاب با رهبری خردمندانه حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه ای همچنان در حال پیشرفت و پویایی است نشان می دهد که این انقلاب با پایه های گسترده مردمی، توکل به خداوند متعال و پایبندی به قوانین دینی و اسلامی ایجاد شده و توانسته امور خود را به پیش ببرد.

به گفته این کارشناس افغان ملت ایران مسلمان و دین دوست بود اما حکومت شاهنشاهی مسیر الهی و دینی را رها کرده بود، به بیراهه می رفت و با پشتوانه غرب مردم را به سوی مسیر نادرست پیش می برد، برای علما و مراجع تقلید ناخوشایند بود که در برابر چنین حکومتی و فساد موجود در آن سکوت کنند.

حسن زاده عنوان کرد: این علما و روحانیون حرکت و نهضت خود را به رهبری حضرت امام خمینی آغاز و در برابر رژیم وقت ایستادگی کردند و چون مردم ایران مسلمان، دین دوست و قرآن باور بودند پشت رهبری انقلاب و روحانیت ایستادند، در برابر رژیم ستمشاهی مقاومت کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند.

این روحانی افغان در مورد رمز تداوم انقلاب اسلامی ایران هم گفت: این انقلاب بر اساس باورهای دینی مردم برپا شده و با توجه به رعایت مسایل مردم سالاری و گزینش سران کشور مانند رئیس جمهوری، نمایندگان مجالس شورای اسلامی و خبرگان و بسیاری شوراهای دیگر بر اساس انتخابات و رای مردم مورد تائید آنان است و با حمایت های گسترده مردم تا امروز ادامه پیدا کرده و هیچ خللی در آن به وجود نیامده است. حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هم به عنوان مرجع تقلید، مدیر و مدبر با تدبیر ویژه توانستند کشتی بزرگ انقلاب اسلامی را به ساحل نجات برسانند.

این کارشناس سیاسی-فرهنگی در خصوص دلایل مخالفت های استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ایران هم اظهار کرد: استکبار جهانی حکومت های وابسته به خود را در داخل کشورهای مختلف می خواهد از همین رو یکی از تاکیدات مهم حضرت امام خمینی استکبار ستیزی و شعارهای نه شرقی نه غربی و استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود.

به گفته حسن زاده انقلاب اسلامی ایران پیام های زیادی به ملت های مسلمان، مستضعف، آزادیخواهان و انسان های در بند داشت که از جمله آن ها اتحاد، همبستگی، برابری، برادری و عدالت، استقلال و آزادی بود و این پیام ها در طول عمر جمهوری اسلامی برای ملت ها جاری بود.

وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی (ره) همچنین تاکید فراوانی روی تعلیم و تعلم و باسواد شدن مردم داشتند و اینکه با آگاهی، آزادی، استقلال، وحدت و یکپارچگی، ملت های مسلمان می توانند کشورهای خود را از بند استعمارگران نجات دهند.

 

کلیدواژه