حوت 24, 1401 16:21 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: اقدام مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص نامگذاری 15 مارچ تحت عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی بسیار مثبت است و انتظار می رود اثرات مثبت آن مشاهده شود.

محمد مختاری در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری با اشاره به اقدام مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2022 و تصویب قطعنامه ای که بر اساس آن روز 15 مارچ به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی اعلام شد، اظهار داشت: این اقدام می تواند در خنثی سازی توطئه های استکبار جهانی در جهت ترویج اسلام هراسی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: از مدت ها قبل با توجه به افزایش گرایش به اسلام و ارزش های اسلامی، دنیای غرب برای اینکه به نحوی از گسترش دین مبین اسلام در اروپا، امریکا و دنیای غرب پیشگیری کند برنامه هایی را تدارک دید، از جمله برای مخدوش کردن چهره اسلام گروه هایی را آموزش دادند و هزینه های زیادی کردند تا گروه های تروریستی خشنی را به نام اسلام ایجاد کنند، توسط آن ها جنایات وحشتناکی در دنیا انجام دادند، آن ها را به نام اسلام ثبت کردند و اسلام را دینی خشن و طرفدار قتل عام و کشتار معرفی کردند در حالی که این ظلمی آشکار در حق اسلام و ارزش های اسلامی بود.

به گفته این کارشناس سیاسی به موازات تلاش های موذیانه غربی ها و استکبار جهانی، کشورهای اسلامی هم بیکار نماندند و مجامع و مراجع اسلامی تلاش کردند چهره واقعی اسلام را معرفی کرده و در خصوص ایجاد و پرورش این گروه های تروریستی توسط غربی ها و دنیای کفر روشنگری کنند.

مختاری عنوان کرد: این تلاش ها سبب شد افکار عمومی جهت داده شود و سازمان ملل متحد و اعضای آن قانع شوند که این گروه های تروریستی با وجود اینکه نام و پرچم اسلام را با خود دارند ربطی به اسلام ندارند و عوامل و ابزار افراد، گروه ها و نظام های خاصی هستند که می خواهند چهره اسلام را مخدوش کنند و اسلام هراسی را در دنیای غرب رواج دهند از اینرو کاری که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفت کاری بزرگ و مهم بود و دنیا را متوجه کرد که باید در برابر این افکار پلید بایستد و اینکه اسلام دین رحمت، محبت، اخوت و صمیمیت و دین علم، دانش و فرهنگ است.

وی بیان داشت که اقدامات اسلام هراسی در راستای منافع استکبار جهانی است و انتظار می رود که اقدام مجمع جهانی بسیار مثبت است و انتظار می رود که اثرات مثبت آن در جهان مشاهده شود.

این کارشناس افغان گفت: برخی حکومت های کشورهای اسلامی با توجه به اینکه سرسپرده استکبار جهانی هستند در راستای اهداف استکبار جهانی در خصوص اسلام هراسی اقدام و هزینه می کنند و گروه هایی را مانند القاعده، داعش، بوکو حرام، لشکر جهنگوی، سپاه صحابه و امثال آن پرورش می دهند که اصل سناریو توسط امریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس و برخی دیگر از کشورهای غربی طراحی شده است.

مختاری اظهار داشت با توجه به نفوذی که کشورهای مستکبر غربی روی برخی حکومت های ضعیف منطقه دارند از آن ها در جهت زشت و خشن نشان دادن چهره اسلام استفاده می کنند که این ضربات شدیدی به امت اسلامی وارد کرده است. نمونه های بارز این مساله در سوریه دیده شد که یک مملکت به ویرانه تبدیل شد و آثار آن در عراق نیز هنوز دیده می شود، کم کم به کشورهای دیگر هم کشیده شد که افغانستان و پاکستان از نمونه های آن است.

وی اضافه کرد: دشمنان و استکبار جهانی از اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی شدیدا هراس دارند زیرا اگر این یکپارچگی با عقلانیت دینی و آموزه های اسلامی همراه شود برای کل بشریت مفید است و می تواند مورد استقبال قرار بگیرد، طبعا دشمنان هم تلاش می کنند جلو این اتحاد و یکپارچگی را بگیرند که ایجاد گروه های تروریستی به نام اسلام یکی از راهکارهای آن ها است.

 

کلیدواژه