حمل 21, 1402 15:12 Asia/Kabul

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد افغانستان گفت: جنایات رژیم صهیونیستی صفوف اتحاد مسلمانان را در برابر این رژیم و حمایت از مردم مظلوم فلسطین مستحکم تر می کند.

مجید صادقی دولت آبادی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان با اشاره به نزدیک شدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که توسط حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شد، اظهار داشت: این روز به عنوان روز حیات جهان اسلام شناخته می شود و وظیفه هر مسلمان است که برای پیشبرد اهداف اسلام و اعتلای کلمه الله تلاش کند.

وی افزود: به ویژه در این دوره پر تلاطم که رژیم غاصب صهیونیستی با شدت عمل جلو هرگونه تلاش مسلمانان را گرفته و مردم مظلوم فلسطین در طول سال های متمادی علی رغم تلاش های زیادی که کرده اند به خاطر نبود وحدت عملی در جهان اسلام نتوانستند اهداف عالی خود را پیش ببرند، این موج  تا محو کامل رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

این مقام مسوول در نمایندگی وزارت خارجه ایران در ننگرهار با اشاره به هجوم اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی که در نتیجه تعدادی از مردم فلسطین، شهید، زخمی و بازداشت شدند گفت: معمولا رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس بر حملات خود به مردم مظلوم فلسطین می افزاید و امسال هم این حملات شدیدتر شده است.

به گفته صادقی دولت آبادی جامعه جهانی و دنیای غرب واکنش مناسبی نسبت به این قضیه نشان نداده اند و امریکا هم تمام تلاش خود را می کند تا رژیم صهیونیستی به بقای خود و جنایاتش ادامه دهد اما این تلاش های مذبوحانه به جایی نخواهد رسید و مردم مسلمان جهان با وحدت بیشتری علیه رژیم غاصب صهیونیستی اقدام خواهند کرد چنانکه مقامات حکومت طالبان هم در این زمینه موضع گرفتند. بنابراین هرچه حملات خصمانه رژیم صهیونیستی بیشتر شود، نتیجه آن عکس شده و وحدت امت اسلامی بیشتر خواهد شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد در رابطه با مواضع و اقدامات مردم افغانستان در قبال قدس و فلسطین هم گفت: مردم افغانستان چون خودشان مزه تلخ ستم را چشیده اند، مدت ها گرفتار جنگ های بی امانی بوده و ناامنی را تجربه کرده اند، می دانند که رژیم صهیونیستی چه جنایاتی انجام می دهد، همراهی این مردم با جهان اسلام در قضیه فلسطین باعث می شود که مظلومیت مردم فلسطین بیشتر به چشم بیاید.

وی یاد آور شد که در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شرق افغانستان در حد توان برای بزرگداشت روز جهانی قدس، دعوت از علما و برگزاری مراسم افطاری با حضور علما و مسوولین و اقداماتی در فضای مجازی برای رساندن صدای مردم مظلوم فلسطین تلاش می شود.

 

کلیدواژه