حمل 24, 1402 15:08 Asia/Kabul

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان تاکید کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک رسالت انسانی و یک مسوولیت اسلامی است.

داکتر عبداللطیف نظری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل گفت: تمام مسلمانان جهان وظیفه دارند در برابر ستمگری، تجاوز و اشغال موضع شفاف و صریح داشته باشند و حمایت از مردم فلسطین و مقاومت آن ها در برابر زیاده خواهی ها و سلطه طلبی های رژیم اسرائیل هم یک مسوولیت اسلامی و انسانی است.  به همین خاطر حکومت طالبان در افغانستان در اعلامیه ای حمایت صریح و قاطع خود را از مردم مسلمان فلسطین اعلام کرده است.

استاد دانشگاه اظهار داشت: مقاومت مردم فلسطین در برابر سلطه گری رژیم اسرائیل همچنان ادامه خواهد داشت و انتفاضه آنان حتما به نتیجه خواهد رسید. اراده مردم مسلمان فلسطین دستیابی به پیروزی است و زمانی که یک ملت با اراده خود در برابر سلطه مقاومت کند به گواهی تاریخ قطعا پیروز خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از ملت ها توانسته اند با اراده قاطع خود بر انواع تکنولوژی به پیروزی دست پیدا کرده و قدرت های سلطه گر را به زانو در آورند به همین دلیل انتفاضه مردم فلسطین هم به نتیجه قابل قبول خواهد رسید.

این کارشناس سیاسی افغان اظهار کرد: رژیم اسرائیل با حملات خود به مردم فلسطین و مسجدالاقصی می خواهد تسلط خود را حفظ کرده و مردم فلسطین را وادار کنند که از مقاومت خود عقب نشینی کنند در حالی که دست کشیدن آنان از مقاومت فقط یک خواب و خیال برای رژیم صهیونیستی است.

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در رابطه با بی عملی کشورها و سازمان های مدعی حقوق بشر در رابطه با مساله فلسطین هم گفت: این کشورها و سازمان ها در مورد مباحث حقوق بشری با استانداردهای دوگانه برخورد می کنند به همین دلیل در برابر مساله فلسطین مهر سکوت بر لب زده اند. نظری تصریح کرد: بنابراین بحث حقوق بشر به عنوان ابزار سیاست خارجی تعدادی از کشورها استفاده می شود. آن ها به حقوق بشر باور ندارند و این بحث را گاهی و در جایی که منافع شان ایجاب می کند مطرح می کنند.

وی اضافه کرد: از همین رو مردم به مباحث حقوق بشری که از طرف این کشورها و سازمان ها مطرح می شود کمتر باور دارند و در ارتباط با قضیه فلسطین هم شاهد هستیم که مدعیان حقوق بشر سکوت اختیار کرده اند، از ملت فلسطین حمایت نمی کنند و بحث حقوق بشر را تنها برای اعمال فشار بر بعضی کشورهای اسلامی مورد توجه قرار می دهند.

 

کلیدواژه