ثور 30, 1402 13:48 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: امت اسلامی باید در برابر ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اقدام عملی کند.

ابوذر حسنی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل در مورد هتک حرمت صهیونیست ها به مسجدالاقصی و حملات و کشتار مردم مظلوم فلسطین که هر ازگاهی صورت می گیرد، گفت: جهان اسلام باید با حفظ برادری اسلامی در یک صف واحد و با یک رویکرد واحد وارد مبارزه شده و علیه ظلم، تجاوز و اشغالگری رژیم صهیونیستی اقدام عملی کند تا باعث پیروزی مردم مردم فلسطین در برابر این رژیم تروریست شود.

وی افزود: رژیم غاصب و تروریست صهیونیستی هر از چندگاه با حمله به مسجدالاقصی و سرکوب و کشتار مردم مظلوم فلسطین به دنبال آن است که مردم عدالت خواه و مبارز فلسطین از مبارزات و حق خواهی شان عاجز شوند تا آن ها به تجاوزگری خود ادامه دهند. این رژیم همچنان درپی تحریک یهودیان افراطی برای ادامه شهرک سازی ها و آزار و اذیت مردم فلسطین است.

این کارشناس افغان در مورد خاموشی جامعه جهانی در برابر تجاوزات و شهرک سازی های غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های فلسطین، عنوان کرد: بسیاری از کشورهای امریکایی و اروپایی به نوعی همفکر، همکار و همراه رژیم صهیونیستی در جهت اشغالگری، تجاوز و کشتار فلسطینی ها هستند و نه تنها عملکرد رژیم صهیونیستی را محکوم نمی کنند بلکه این رژیم را در این امور تشویق هم می کنند.

حسنی اظهار کرد: از ابتدای خلقت بشر تا کنون همواره دو جبهه حق و باطل وجود داشته؛ امروز ملت هایی که صدای خود را در برابر رژیم غاصب صهیونیستی بلند می کنند و عدالت خواهی و حق خواهی مردم فلسطین را فریاد می زنند در جبهه حق قرار دارند و با پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین به دنبال احقاق حق هستند. در طرف مقابل هم امریکا، انگلیس و کشورهای دیگری با همفکری، همسویی و پشتیبانی از رژیم غاصب صهیونیستی ماهیت تروریستی، تجاوزگری و اشغالگری خود را به نمایش می گذارند.

 

کلیدواژه