فساد گسترده، نبود قانون و مدیریت کارآمد؛ از دلایل بروز نابسامانی های اجتماعی در افغانستان
(last modified 1395-09-29T06:50:46+00:00 )
قوس 29, 1395 11:20 Asia/Kabul
  • فساد گسترده، نبود قانون و مدیریت کارآمد؛ از دلایل بروز نابسامانی های اجتماعی در افغانستان

نبود قانون و مدیریت کارآمد، حمایت نشدن از قوانین موجود و فساد گسترده از دلایل سوء استفاده حلقات سودجو و از جمله قاچاقچیان انسان در افغانستان است

رهبر حزب اقتدار ملی افغانستان نبود قانون و مدیریت کارآمد، حمایت نشدن از قوانین موجود و فساد گسترده را از دلایل سوء استفاده حلقات سودجو و از جمله قاچاقچیان انسان در افغانستان دانست.

سید علی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل در خصوص نابسامانی های اجتماعی در افغانستان گفت: از حدود سیزده سال گذشته مدیریت سالم و قاطعی را در افغانستان شاهد نبوده ایم که مردم هم متاثر از آن هستند و آسیب های اجتماعی و قاچاق اعضای بدن بویژه اعضای بدن اطفال از پیامدهای آن است.

این عضو پارلمان افغانستان اظهار داشت: دولت های گذشته و دولت فعلی قانون را ملاک کار خود قرار نداده اند، کشورهای خارجی هم که در افغانستان به بهانه کمک حضور یافتند بیشتر به دنبال اهداف خود بودند که آهسته آهسته کشور به سوی نابسامانی پیش رفت.

وی افزود: مساله قاچاق انسان و قاچاق اعضای بدن هم به دلیل نبود قانون و عمل به آن، فساد گسترده مالی و اداری و مواردی از این قبیل رونما شده و بی کفایتی تعدادی از حلقات خارجی که تحت نام کمک کننده در افغانستان و مشوره دهنده به دولت حضور و فعالیت دارند را هم نمی توان در این زمینه نادیده گرفت.

این فعال سیاسی افغان افزود: بنابراین نبود قانون دقیق، حمایت نشدن از قوانین موجود و فساد گسترده سبب شده که برخی حلقات سودجو با استفاده از شرایط موجود دست به سوء استفاده های مختلف از جمله قاچاق انسان و اعضای بدن آنان بزنند.

کاظمی عنوان کرد: به عنوان مسوول یک حزب سیاسی و نماینده مردم در پارلمان به مردم پاسخگو هستیم و نگران این مساله می باشیم، بارها این نگرانی را با دولت مطرح و پیشنهاداتی هم ارایه کرده ایم و امیدواریم که حکومت افغانستان برنامه ها و کارهای خود را دسته بندی کند، همه چیز نباید سیاسی یا امنیتی جلوه داده شود.

وی اضافه کرد: به خاطر رسیدگی به این مشکلات باید به نهادهایی مسوولیت داده شود و اینگونه نباشد که آن نهادی که مسوول پیگیری مساله قاچاق انسان است، کارهای اطلاعاتی انجام دهد و یا به عبارتی نهادها به دنبال کارهایی باشند که مربوط به آن ها نمی شود و از کارهای مربوط به خود غفلت کنند.

 

کلیدواژه