میزان 02, 1402 17:46 Asia/Kabul

کارگردان برنامه مکتب خانه از تلویزیون سحر افغانستان گفت: این برنامه به منظور ارایه به دانش آموزان دختر افغانستانی بازمانده از تحصیل تهیه و آماده پخش شده است.

سید محسن حسینی در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری اظهار داشت: برنامه مکتب خانه به ابتکار مدیریت تلویزیون سحر افغانستان وابسته به شبکه جهانی سحر ایران روی دست گرفته شده و هدف آن ارایه خدمت به دختران افغانستانی بازمانده از تحصیل است. وظیفه مطالعه در این زمینه هم به تیم فنی این تلویزیون سپرده شده بود تا برنامه ای مناسب تهیه شود.

وی افزود: تلاش ها و برنامه ریزی هایی انجام شد تا برنامه مکتب خانه به صورت منظم و با چارچوب و روش آموزشی مشخص تنظیم شود و پس از آنکه مطالب و روش های برنامه به صورت نظری آماده شد، طی شش ماه در ششصد قسمت و به مدت بیش از نه هزار دقیقه تهیه و برای پخش آماده شد.

به گفته این فعال رسانه ای افغان شبکه سحر برای دسترسی بیشتر دانش آموزان دختر افغانستانی به این برنامه ها تلاش کرده برنامه ها را روی وبسایت و صفحات اجتماعی مانند یوتیوب، فیسبوک، روبیکا و واتساپ خود بارگزاری کند و علاوه بر اینکه برنامه ها از تلویزیون سحر افغانستان پخش می شود دانش آموزان می توانند از طریق اینترنت و فضای مجازی هم آن ها را دریافت کنند.

حسینی عنوان کرد: این برنامه ها به گونه ای تهیه شده که دانش آموزان بتوانند با استادان ارتباط مستمر داشته باشند و تکالیف یا کارهای خانگی خود را به آنان بفرستند و استادان هم در صورت نیاز اشکالات را اصلاح و رفع کنند و این محیط آموزشی تعاملی تر باشد. مضامین اصلی که در مکتب خانه تدریس می شود فیزیک، ریاضی، کیمیا و بیولوژی می باشد و قرار است برای مضامین دیگری هم برنامه تهیه شود.

کارگردان برنامه مکتب خانه تلویزیون سحر افغانستان گفت: استادانی که برای این برنامه در نظر گرفته شده اند استادان درجه اول و صاحب نام افغانستان هستند، هر کدام بیش از پانزده سال در بخش آموزش تجربه دارند، کسانی هستند که در سطح آموزش های کانکور در افغانستان فعالیت دارند و تلاش کرده اند که مطالب را به صورت عملی، آزمایشگاهی و جذاب به دانش آموزان انتقال دهند.

وی اضافه کرد: برنامه مکتب خانه همه روزه از ساعت هفت و نیم صبح آغاز و در دو نوبت ظهر و شب بازنشر می شود و مدت پخش آن هم 120 روز خواهد بود.

گفتنی است پخش این برنامه از روز شنبه ابتدای ماه میزان (مهر) هم زمان با بازگشایی مدارس آغاز شده است.

 

کلیدواژه