دبیر کل حزب الله لبنان : هدف توطئه غرب ، مخدوش ساختن چهره اسلام
(last modified 1395-10-04T10:44:20+00:00 )
جدی 04, 1395 15:14 Asia/Kabul
  • دبیر کل حزب الله لبنان :  هدف توطئه غرب ، مخدوش ساختن چهره اسلام

دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت برخی از رسانه‌های غربی برای بردن نام داعش از کلماتی مانند «دولت اسلامی»، «اسلام تندرو»، «گروه تندروی اسلامی» و «تروریسم اسلامی» استفاده می‌کنند که این نشان می‌دهد این تبلیغات بخشی از توطئه ضد اسلام است.

سید "حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان عصر جمعه در مراسمی در مجتمع سیدالشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت، با بیان این موضوع تصریح کرد ؛ دین اسلام هرگز در طول تاریخ به اندازه چند سال گذشته، با مخدوش شدن وجهه خود روبه‌رو نشده بود. دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد همه مسلمانان مسئولیت دینی، تاریخی و اخلاقی در این شرایط دارند. باید به هر شیوه اقدامات تکفیری‌ها را محکوم و اعلام کنند اقدامات آنها هیچ ارتباطی به اسلام ندارد.

تحولات بین المللی و منطقه ای بیانگرآن است که گروههای تروریستی به عنوان ابزاری دردست دولتهای غربی برای نیل به مطامع و اهداف شوم آنان هستند  . بی تردید رویکرد جهانی در سالهای اخیر به اسلام  وآموزه های اسلام مبنی بر نفی سلطه پذیری که به مانعی در برابر سیاستها و طرح های  سلطه جویانه غرب  بوده است دولتهای غربی را به توطئه چینی  وا داشته است . دولتهای غربی همواره تعالیم اصیل و مترقی اسلامی بویژه تعالیم مترقیانه و آزادیخواهانه آن را که بر مقابله با هرنوع سلطه پذیری استوار است به عنوان مانعی بر سر راه تداوم سیاستهای سلطه جویانه خود در منطقه می بینند .

از اینرو قدرت های سلطه جو  با هدف قرار دادن اعتقادات اسلامی مردم منطقه درصددند که با کمرنگ کردن این اعتقادات تا حدودی مسلمانان را به پذیرش سیاستهای سلطه گرانه خود وادار کند . اما  مخدوش ساختن چهره اسلام و هتک حرمت به مقدسات اسلامی وشعائر مذهبی که گروه های افراطی و تروریستی  مورد حمایت  برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس  به آن دامن می زنند ؛ نگرانی  توام با اعتراضات افکار عمومی منطقه را در پی داشته است . مردم منطقه  نشان داده اند که بی حرمتی به شعایر مذهبی را بر نمی تابند . در چنین وضعیتی مردم منطقه با هوشیاری این تحرکات را رصد می کنند و در عین حال  پیگیر مطالبات مشروع خود و  برقراری مردمسالاری دینی  هستند . نمونه چنین وضعیتی بوضوح در جریان روند بیداری اسلامی در منطقه و تداوم آن قابل مشاهده است . استمراراین تحول در حالی است  که روحانیون و فعالان سیاسی منطقه  نیز بارها تاکید کرده اند که اقدام های ضد اسلامی دولتهای غربی نمی تواند مانع حرکت های مردمی برای رسیدن به اهداف انقلابی مردم این سرزمین باشد.  

تداوم حرکتهای ضد دینی دولتهای غربی  بیش از پیش چهره مزورانه مقامات غربی را که مدعی احترام به ادیان هستند  ، در معرض قضاوت  افکار عمومی قرار داده  و ماهیت پلید آنان را نمایان تر کرده است. گفتنی است که چندی پیش بان کی مون ، دبیر کل قبلی  سازمان ملل در واکنش به  اقدامات توطئه آمیز و هتاکانه صورت گرفته به مقدسات اسلامی در برخی کشورهای اروپایی ، طی سخنانی با محکوم کردن اهانت به  مقدسات و باورهای دینی مردم تاکید کرد توهین به ارزش ها، تاریخ و نمادهای دینی  مردم باید پایان یابد .

 استمرار بیداری اسلامی در منطقه معادلات آمریکا و رژیم صهیونیستی را بر هم زد و این موضوع به همراه موفقیتهای مقاومت اسلامی عملا" طرح آمریکائیها را با  شکست  مواجه کرده است . در چنین شرایطی مقامات آمریکایی درصددند با فرصت طلبی و با نفوذ و ایجاد انحراف در قیامها و انقلابات مردمی در منطقه به اهداف سوء خود نائل شوند . تشدید تحرکات جریانات تکفیری و سلفی در کشورهای عربی بویژه عراق موید چنین وضعیت توطئه آمیزی است . اما همانطور که سیدحسن نصرالله تاکید کرد  ، رژیم صهیونیستی بدلیل مقاومت و وحدت اقشار مختلف مردم منطقه در پیگیری سیاستهای ضد دینی خود علیه مسلمانان و کشورهای اسلامی در منطقه ناکام مانده است  و جریانات تکفیری نیز راه به جایی نخواهند برد . ناکامی های آنان در سوریه و لبنان و عزم ملت و دولت عراق برای  نابودی این عناصر ضد بشری ،بیانگر آن است که  جریانات خشونتگرا و افراطی به نام مذهب و دین هیچ جایی درمیان  ملتهای منطقه خاورمیانه ندارند  .