جوزا 10, 1403 11:26 Asia/Kabul

کارشناس و پژوهشگر سیاسی ایرانی ادامه کشتارها و جنایت های رژیم صهیونیستی را تلاشی برای سرپوش گذاشتن به شکست هایش و کم رنگ کردن دستاوردهای مقاومت دانست.

قاسم غفوری در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری با اشاره به حملات و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در اردوگاه های آوارگان فلسطینی در رفح اظهار کرد: این حملات به اردوگاه های آوارگان فلسطینی در رفح که قبلا آن ها را مناطق امن اعلام کرده بود ابعاد جدیدی از روند تحولات در غزه و نسل کشی را در این منطقه به نمایش گذاشته است.

وی اضافه کرد: ادامه کشتارها و جنایت های گسترده رژیم صهیونیستی برگرفته از توان و قدرت این رژیم نیست بلکه نشانه شکست و زوال سنگین صهیونیست ها، برای سرپوش گذاشتن به این شکست ها و کم رنگ کردن دستاوردهای مقاومت از جمله در مناطق شمالی غزه است و این به معنای آن است که رژیم صهیونیستی عملا به اهداف خود دست پیدا نکرده است.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: با توجه به ابعاد گسترده جنایت های رژیم صهیونیستی دیگر حتی حامیانش هم توانایی حمایت از آن را ندارند و به سمت محکومیت اقدامات این رژیم پیش می روند. اروپایی ها و کانادا هم که حامی رژیم صهیونیستی بودند امروز از لفظ کشتارهای وحشتناک و وضعیت وحشتناک در رفح استفاده می کنند به این ترتیب رژیم صهیونیستی در آستانه تشدید فشارهای داخلی، منطقه ای و بین المللی قرار دارد.

به گفته غفوری رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر ادعا می کرد که توانسته بخش زیادی از نیروهای مقاومت فلسطینی را نابود کند و رفح آخرین مرکز آن ها است به این ترتیب با ادعای اینکه توان درهم کوبیدن مقاومت و آزادی اسرای خود را دارد روند مذاکرات با مجاهدان فلسطینی را متوقف کرد اما عملیات گسترده مقاومت در شمال غزه طی روزهای گذشته جایی که رژیم اسرائیل ادعای تسلط بر آن را داشت و در کنار آن عملیات موشکی مقاومت غزه نشان داد که اسرائیلی ها در عرصه های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی در مسیر شکست و زوال قرار دارند.

وی بیان کرد: مقامات رژیم صهیونیستی هم بارها هشدار داده اند که غزه به باتلاقی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده و نتانیاهو در حال نابود کردن این رژیم است، مقاومت پابرجاست و حذف حماس هم یک توهم و تفکر بی نتیجه است.

این پژوهشگر سیاسی گقت: رژیم صهیونیستی با حمایت های امریکا به دنبال مشروعیت بخشی به اقدامات و ادامه کشتارها و جنایت ها بوده اما در عرصه جهانی شاهد افزایش حمایت ها از فلسطین هستیم و هرچه جنایت های رژیم صهیونیستی ابعاد گسترده تری به خود می گیرد رویکردهای جهانی به مساله فلسطین هم افزایش پیدا می کند. اقدام ایرلند، ناروی و اسپانیا در به رسمیت شناسی کشور مستقل فلسطین، مسایل پارلمان فرانسه و کنگره امریکا و اعتراضات نمایندگان کشورها به دولت هایشان به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی و تظاهرات در کشورهای مختلف جهان نشان دهنده ظرفیت ها و جایگاه مقاومت است.

غفوری اظهار کرد: آنچه امروز در رفح مشاهده می شود ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه است اما تفاوت در این است که طی هشت ماه گذشته صهیونیست ها می گفتند مناطق شمالی غزه باید تخلیه شود، منطقه رفح منطقه ای امن برای آوارگان و غیرنظامیان فلسطینی عنوان می شد، کمک ها و امداد رسانی ها بیشتر در مرکز رفح انجام می شد و حتی کشورهای غربی رفح را از خطوط قرمز خود معرفی می کردند و آنچه رژیم صهیونیستی انجام می دهد نقض تمام ادعاهای گذشته و توافقات و تعهدات بین المللی در مورد غیرنظامیان است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر طی ماه های اخیر شاهد خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی بودیم و ملت های دنیا حتی در دانشگاه ها و مراکز علمی امریکا و اروپا اقدام به حمایت از فلسطین کرده اند که به نوعی زمینه ساز تحرک در بین دولت ها هم بوده است و امروز دولت ها توان آن را ندارند که در مقابل افکار عمومی قرار بگیرند و بر جنایت های رژیم صهیونیستی چشم ببندند به همین دلیل جنایاتی که در رفح انجام شده با واکنش گسترده دولت ها، نهادها و ساختارهای بین المللی مواجه شده است.

 

کلیدواژه