شهادت اسماعیل هنیه خللی در عزم و آرمان مجاهدان و مقاومت ایجاد نمی کند
(last modified 1403-05-10T08:41:31+00:00 )
اسد 10, 1403 13:11 Asia/Kabul

رئیس بنیاد فرهنگی-اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران تاکید کرد: شهادت اسماعیل هنیه خللی در عزم و آرمان مجاهدان و مقاومت ایجاد نمی کند و مسیر جهاد و مقاومت پرقدرت ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام داکتر سید جواد وحیدی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری ضمن تسلیت شهادت مجاهد نستوه و پرافتخار شهید داکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که در یک سفر رسمی خارجی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران بسر می برد، در یک عملیات ناجوانمردانه و خلاف قوانین و مقررات بین المللی اظهار کرد: اگرچه تا کنون جزئیات این عملیات مشخص نیست اما بر اساس آنچه در بیانیه حماس آمده و مسوولان جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده اند، رژیم اشغالگر قدس در این عملیات نقش داشته است.

وی با بیان اینکه شهید اسماعیل هنیه از خانواده شهدا و پدر شهدا بود و تعدادی از فرزندان و نواسه های وی در غزه به شهادت رسیدند و او هم به آنان پیوست عنوان کرد: نهال مقاومت با این خون ها تنومند خواهد شد.

به گفته وحیدی این عملیات نشانه آن است که رژیم اشغالگر قدس روزهای پایانی خود را می گذراند به همین خاطر دست به هر جنایتی می زند و تمام قوانین و مقررات بین المللی را زیر پا می گذارد. تنها کسانی اینگونه اقدام می کنند که خود را در آخر خط می بینند و اگر کسی امیدی به بقای خود داشته باشد قوانین و مقررات بین المللی را رعایت می کند.

این فعال فرهنگی-اجتماعی بیان کرد: بنابراین رژیم صهیونیستی خود را رو به زوال می داند که بدون توجه به قوانین بین المللی علیه شخصیتی که در یک سفر رسمی در کشوری دیگر بسر می برد چنین اقدامی می کند، اما پاسخ جبهه مقاومت به این اقدام حتمی خواهد بود.

وی اضافه کرد: آنچه از ناحیه مقاومت انجام می شود دفاع است، غزه مورداشغال قرار گرفته بود و جریان مقاومت نمی توانست نسبت به این همه جنایت بی تفاوت باشد اما بارها اعلام کرده بود که خواستار جنگ فراگیر در منطقه نیست. اما اگر رژیم صهیونیستی خواستار چنین چیزی است با تشویق ها و چراغ سبزهایی که امریکایی ها به این رژیم جنایتکار نشان داده اند، به نظر می رسد که در روزهای آینده شاهد تشنج بیشتری در منطقه خواهیم بود.

 

کلیدواژه