هدف گروه های تروریستی و تکفیری ایجاد وحشت و بدنام کردن اسلام است
(last modified 1395-10-20T08:12:24+00:00 )
جدی 20, 1395 12:42 Asia/Kabul
  • هدف گروه های تروریستی و تکفیری ایجاد وحشت و بدنام کردن اسلام است

هدف گروه های تروریستی و تکفیری از جمله داعش ایجاد ترس و وحشت و بدنام کردن اسلام است

عضو پارلمان افغانستان گفت: هدف گروه های تروریستی و تکفیری از جمله داعش ایجاد ترس و وحشت و بدنام کردن اسلام است که در این راه از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند.

محمد علی علیزاده در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به تیرباران 13 کارگر معدن در منطقه تاله و برفک ولایت بغلان در شمال افغانستان که گفته شده از سوی گروه داعش صورت گرفته  اظهار داشت: این گروه های تروریستی به دستور باداران خود در تمام منطقه و افغانستان ایجاد وحشت کرده و برنامه های خود را پیاده می کنند و باعث کشتار افراد بیگناه می شوند.

وی افزود: در افغانستان نیز مانند سایر کشورهای اسلامی بیشترین هدف این گروه ها غیرنظامیان بوده اند مانند ولایت های ننگرهار زابل و حالا در بغلان در کنار اهداف دیگری که دنبال می کنند یکی از فعالیت هایشان ایجاد ترس و وحشت است.

به گفته علیزاده داعش بصورت کلی نسخه بالاتری از خشونت ورزی است و برای بدنام کردن اسلام طراحی شده همانگونه که قبلاً گروه هایی مانند طالبان، القاعده و سایر گروه های تروریستی ایجاد شده بودند و در افغانستان هم به دنبال دامن زدن به اختلافات مذهبی هستند و تمام کسانی را که با آن ها هماهنگ نیستند هدف قرار می دهند.

این عضو پارلمان افغانستان عنوان کرد: بیشتر مردم افغانستان با اندیشه ای که داعش و سایر گروه های افراطی و تکفیری از آن پیروی می کند مخالفت دارند و این گروه طرفدار و زمینه اجتماعی و اعتقادی در افغانستان ندارد و فقط ممکن است برخی گروه های کوچکی که منافع سیاسی و اقتصادی را دنبال می کنند به چنین گروه هایی بپیوندند.

وی اضافه کرد: بیش از نیمی از گروه هایی که در افغانستان تحت نام داعش فعالیت می کنند گروه های تروریستی هستند که از خارج افغانستان مانند پاکستان، کشورهای عربی و آسیای میانه وارد این کشور شده اند.

 

کلیدواژه