افزایش ترورها و قتل های مرموز در ولایت هرات نگران کننده است
(last modified 1395-12-02T07:44:11+00:00 )
حوت 02, 1395 12:14 Asia/Kabul

افزایش ترورها و قتل های مرموز در ولایت هرات افغانستان نگران کننده است و برای رفع آن باید اقدام جدی صورت بگیرد

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: افزایش ترورها و قتل های مرموز در ولایت هرات افغانستان نگران کننده است و برای مقابله با آن باید اقدام جدی صورت بگیرد.

عبدالقادر کامل در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در هرات اظهار داشت: افزایش رویدادهای جنایی، تروریستی، سرقت های مسلحانه و ترورها در ولایت هرات که شکل زنجیره ای به خود گرفته بسیار تکان دهنده و باعث نگرانی است که توجه جدی دولت را برای رفع آن می طلبد.

وی عوامل متعددی را برای افزایش این دست از ناامنی ها ذکر کرد که فقر اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، وجود افراد مسلح غیر مسوول، اجرا نشدن یکسان قانون، فساد گسترده شبکه ای و زنجیره ای، سیاسی شدن پست های امنیتی، اعمال نفوذ برخی زورمندان در استخدام کادرها، تداخل کاری، غفلت کاری، اعتیاد و بیجا شدگان داخلی از جمله آن هاست.

کامل عنوان کرد به نظر می رسد که بخشی از این اقدامات تروریستی و خرابکارانه، از سوی برخی حلقات در تبانی با بعضی از نیروهای امنیتی مدیریت می شود، از سوی دیگر قانون حمل و استفاده از سلاح اجرا نمی شود، در کنار این ها دشمنان از نقاط ضعف و آسیب پذیر امنیتی سوء استفاده می کنند و حتی ممکن است در لباس پلیس دست به ناامنی بزنند.

به گفته این آگاه مسایل افغانستان برخی افراد هم با دادن رشوه و اعمال نفوذ زورمندان برخی از کرسی های دولتی را در اختیار گرفته اند در حالی که شایستگی آن را ندارند، همه این مسایل سبب شده که ناامنی ها، ترورها و قتل های مرموز در هرات افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در صورتی که نگاه حکومت مرکزی به امنیت هرات یک نگاه استراتژیک نباشد و در کنار اقدامات لازم دیگر نیروهای امنیتی افزایش پیدا نکند، رویداهای ناامنی همچنان ادامه خواهد یافت.

 

کلیدواژه