اختلافات امت اسلامی عامل کند شدن مسیر مقاومت فلسطین در رسیدن به اهداف نهایی است
(last modified 1395-12-04T12:28:20+00:00 )
حوت 04, 1395 16:58 Asia/Kabul

رئیس کمیسیون امور قانونگذاری مجلس نمایندگان افغانستان اختلافات امت اسلامی را عامل کند شدن مسیر مقاومت فلسطین در رسیدن به اهداف نهایی دانست .

مولوی نذیر احمد حنفی، رئیس کمیسیون امور تقنین مجلس نمایندگان افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو دری با بازخوانی مقاومت هفتاد ساله ی مبارزان فلسطین در مقابل صهیونیسم دلیل طولانی شدن این مسیر را تفرقه امت اسلامی دانست و گفت گرفتاریهای جهان اسلام از سوریه و عراق گرفته تا افغانستان همه و همه در مسیر رسیدن مقاومت به نتیجه ی نهایی و دلخواه مشکل ایجاد کرده است .

وی که برای شرکت در ششمین همایش حمایت از انتفاضه ی فلسطین به تهران سفر کرده است حل اختلافات در بین کشورهای اسلامی را راهکاری دانست که نه تنها به قائله ی صهیونیسم خاتمه می دهد که حتی جسارت تعرض به امت اسلامی را از سایر دشمنان نیز می گیرد .

رئیس کمیسیون امور تقنین مجلس نمایندگان افغانستان با دعوت گروههای مختلف فلسطینی به وحدت تاکید کرد در مسیر مقاومت مسلمانان فلسطین با دشمن صهیونیسم ، دوگانه ی صلح و مقاومت مطرح نیست بلکه سخن از ایستادگی و جهاد است چرا که راه صلح و سازش با طرفهای ظالمی که مجسمه ی کفر هستند در اسلام بسته شده است .

نماینده ی افغانستان در همایش بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به حمایت همه جانبه ی غرب از صهیونیست ها گفت چطور می توان با رژیمی پای مذاکره و مصالحه نشست که از پشتوانه ی مکاتب غرب و دسیسه های پشت پرده ی طرفهای  غربی برخوردار است .

مولوی نذیر احمد حنفی در ادامه  با تاکید بر اینکه سازش و مذاکره به معنی صلح، با دشمنی که منافع امت اسلام را تهدید می کند هیچ جایگاهی ندارد تصریح نمود اختلاف چه داخلی و چه خارجی در بین امت اسلامی فرصت دادن به صهیونیسم و دشمنان امت اسلامی برای پیش بردن اهداف خودشان است و درک این ضرورت می تواند برای مساله ی فلسطین و امت اسلامی نتیجه بخش باشد.

ایشان با بازخوانی فوایدی که غرب از این اختلافات در امت اسلامی می برد به موضوع فروش تسلیحات اشاره داشت و گفت کمترین فایده ی این اختلافات سوء استفاده ی غرب برای فروش جنگ افزار ، مصرف منابع و پتانسیل های امت اسلامی و ضربه پذیری این کشورهاست.

جزئیات بیشتر این خبر در گفت و گوی همکارمان خانم رشیدی با مولوی نذیر احمد حنفی، رئیس کمیسیون امور تقنین مجلس نمایندگان افغانستان موجود است.

کلیدواژه