طرح و پیگیری مشکلات مردم؛ از اولویت های کاری پارلمان پس از پایان تعطیلات زمستانی
(last modified 1395-12-17T12:12:48+00:00 )
حوت 17, 1395 16:42 Asia/Kabul

طرح و پیگیری مشکلات مردم در نقاط مختلف افغانستان از اولویت های کاری پارلمان پس از پایان تعطیلات زمستانی خواهد بود

نماینده پارلمان افغانستان گفت: طرح مسایل و مشکلات مردم در نقاط مختلف افغانستان و تلاش برای رسیدگی به آن ها از اولویت های کاری پارلمان پس از پایان تعطیلات زمستانی و آغاز به کار مجدد پارلمان خواهد بود.  

سید نادر شاه بحر در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: معمولاً اولویت کاری پارلمان پس از تعطیلات، رسیدگی به مشکلات و پیشنهاداتی است که توسط مردم به نمایندگانشان ارایه می شود که به عنوان گزارش از سوی نمایندگان در صحن علنی مجلس مطرح و برای پیگیری به مراجع ذیربط فرستاده می شود.

این عضو پارلمان افغانستان با اشاره به سفرش به جمهوری اسلامی ایران یادآور شد که در این سفر با بسیاری از مشکلات مهاجرین افغان از جمله مساله تبدیل پاسپورت عادی به پاسپورت الکترونیکی و مشکلاتناشی از آن آشنا شده که در اولین فرصت انعکاس داده و در جهت پیگیری آن ها تلاش خواهد کرد.

وی در مورد بحث سرپرستی در وزارتخانه ها و معرفی نشدن وزیر برای آن ها و مشکلات ناشی از آن هم گفت: در آغاز کار حکومت وحدت ملی هم بسیاری از وزارتخانه ها با سرپرست اداره می شد که به مرور زمان مساله حل شد، اکنون نیز با سلب صلاحیت تعدادی از وزیران از سوی پارلمان، نه وزارتخانه از سوی سرپرست ها اداره می شوند اما این امیدواری وجود دارد که با شروع به کار پارلمان، رئیس جمهور وزیران پیشنهادی خود را معرفی کند.

 

کلیدواژه