در نظام مردمسالار دینی مردم اطمینان دارند که رای آن ها تاثیرگذار است و امانت آن حفظ می شود
(last modified 1396-02-20T12:29:34+00:00 )
ثور 20, 1396 16:59 Asia/Kabul

در نظام مردمسالار دینی مردم اطمینان دارند که رای آن ها تاثیرگذار است و مورد دستبرد قرار نمی گیرد

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: در نظام مردمسالاری دینی مردم اطمینان دارند که رای آن ها تاثیرگذار است و مورد دستبرد قرار نمی گیرد.

دکتر علی واحدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به بحث انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در جمهوری اسلامی ایران و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رای مردم حق الناس است، اظهار داشت: این مساله نشان دهنده اهمیت رای مردم در حکومت مردمسالاری دینی است.

عضو موسس بنیاد علمی-فرهنگی کوثر گفت: در یک کشور و حکومت اسلامی مساله انتخابات و رای مردم دارای ارزش و انتخابات از اعتبار خاصی برخوردار است که مردم می توانند به صحت نتایج آن اعتماد و اطمینان داشته باشند و مطمئن باشند که امانت رای آن ها حفظ می شود.

به گفته این کارشناس سیاسی مردم به نظام اسلامی و انتخابات در آن اعتماد می کنند و رای می دهند و رای آن ها هم در تعیین سرنوشت شان تاثیرگذار است، این اطمینان را هم دارند که چون نهادهای نظارتی قابل اطمینان بر روند انتخابات نظارت لازم را دارند به هیچ عنوان رای شان مورد دستبرد قرار نمی گیرد.

واحدی عنوان کرد: در نظام مردمسالار دینی این اطمینان وجود دارد که تعیین ریاست جمهوری در نتیجه آراء مردم انجام می شود و به هیچ عنوان امکان تقلب و تغییر در آراء مردم وجود نداردو بنا بر تکالیفی که وجود دارد و تاکیداتی که ولی فقیه می کند مبنی بر اینکه رای مردم حق الناس است، توجه بیشتری از سوی مسوولان در این زمینه صورت می گیرد.

وی افزود: این در حالی است که در کشورهای غیر اسلامی اگرچه ظاهراً مردم از حق رای خود استفاده می کنند اما این آراء مردم نیست که در تعیین حکومت ها تاثیر دارد.

 

کلیدواژه