زنده نگه داشتن روز جهانی قدس؛ از عوامل زنده نگه داشتن ارزش ها و وحدت مسلمانان
(last modified 1396-04-01T10:38:27+00:00 )
سرطان 01, 1396 15:08 Asia/Kabul

زنده نگه داشتن روز جهانی قدس از مهمترین عوامل زنده نگه داشتن ارزش ها و وحدت مسلمانان است

کارشناس و فعال سیاسی-فرهنگی افغان گفت: زنده نگه داشتن روز جهانی قدس از مهمترین عوامل زنده نگه داشتن ارزش ها و وحدت مسلمانان است.

دکتر سید وحید ظهوری حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: نامگذاری روز قدس برای زنده نگه داشتن آرمان های اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره) انجام شد.

عضو موسس بنیاد علمی-فرهنگی کوثر عنوان کرد: در برنامه هایی که در روز قدس اجرا می شود مردم می توانند تمامی خواسته ها و آرمان های خود را مطرح کنند و بیت المقدس و قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمین می تواند محور وحدت تلقی شود و زمینه های آزادی قدس فراهم شود.

وی افزود: امروز جهان دچار التهاب شدیدی است و استکبار جهانی برای ایجاد نفاق و اختلاف بین مسلمانان به شدت کار می کند و تلاش هایی برای اختلاف و تفرقه تحت عناوین مختلف وجود دارد. داعش و دیگر گروه های تکفیری و سلفی به عنوان ایادی استکبار سعی می کنند که این نفاق را بیشتر کنند.

به گفته این کارشناس سیاسی مسلمانان در اصول باهم اختلافی ندارند و هدف اصلی حرکت به سوی خدا و با محوریت رسول گرامی اسلام (ص) است، در مورد مساله قدس هم باید تبلیغ شود و این موضوع جا بیفتد که قدس زمینه مساعدی برای وحدت هرچه بیشتر مسلمانان است.

ظهوری حسینی گفت: رژیم جنایتکار اسرائیل در تلاش ایجاد تفرقه میان مسلمانان است و امروز گروه های تروریستی مانند داعش و امثال آن هم در همین راستا در خدمت اسرائیل قرار گرفته اند بنا بر این اجتماع عظیم مسلمانان در روز جهانی قدس می تواند شرایطی را بوجود آورد که هم قبله اول مسلمین آزاد شود و هم مسلمانان بتوانند با محوریت قدس به اتحاد کامل برسند.

 

کلیدواژه