مردم افغانستان اعم از شیعه و سنی باید در مراسم روز قدس در صحنه حضور پیدا کنند
(last modified 1396-04-01T11:46:17+00:00 )
سرطان 01, 1396 16:16 Asia/Kabul

مردم افغانستان باید در مراسم روز جهانی قدس در صحنه حضور پیدا کنند و مطالعه دقیقی از مشکلات مردم فلسطین و توطئه های رژیم اسرائیل و حامیانش داشته باشند

فعال سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: مردم افغانستان اعم از شیعه و سنی باید در مراسم روز قدس در صحنه حضور پیدا کنند و مطالعه دقیقی از مشکلات مردم فلسطین و توطئه های رژیم اسرائیل و حامیانش طی بیش از شش دهه گذشته داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: بازتاب مشکلات مردم مظلوم فلسطین در قالب روز جهانی قدس فرصت خوبی برای مردم مسلمان افغانستان است که به وظیفه اسلامی خود، فرمایشات پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار در خصوص حمایت از مظلومین و قیام در برابر  ظالمین عمل کنند.

رئیس حزب اسلامی تبیان عنوان کرد: از لحاظ سیاسی هم لازم است که مردم افغانستان درد و رنج و مظلومیت مردم فلسطین را بازتاب دهند تا زمینه های فشار علیه رژیم اسرائیل و شرایط حمایت از نهضت مردم فلسطین فراهم شود.

رئیس خبرگزاری صدای افغان گفت: حضور گسترده مردم در صحنه در مراسم روز جهانی قدس همچنان  باعث روشن شدن اذهان مسلمین می شود که اگر مسلمانان در برابر غده سرطانی مانند اسرائیل جدی نباشند و نایستند مشکلاتی که امروز در فلسطین است در جغرافیای فلسطین باقی نخواهد ماند و به سایر سرزمین های اسلامی هم تسری پیدا خواهد کرد.

حسینی مزاری بیان کرد که اگرچه رژیم غاصب اسرائیل به اهداف خود برای گسترش حوزه نفوذش نرسیده و محدود شده است اما اگر مسلمانان و از جمله مردم مسلمان افغانستان حضور جدی در صحنه نداشته باشند مشکلات بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: مشکلاتی را که ما امروز در افغانستان داریم پیامد وجود شرایط نامساعد برای مسلمانان فلسطین و توطئه های رژیم اسرائیل و حامیان آن در سطح منطقه و بخصوص افغانستان است.

 

کلیدواژه