پیام روز جهانی قدس پیام وحدت، انسجام و قیام مسلمانان در برابر مستکبران است
(last modified 1396-04-01T12:49:32+00:00 )
سرطان 01, 1396 17:19 Asia/Kabul

پیام روز جهانی قدس پیام وحدت، انسجام و قیام مسلمانان در برابر ظلم، تجاوز و اشغالگری مستکبران است

نویسنده و کارشناس افغان گفت: پیام روز جهانی قدس پیام وحدت، انسجام و قیام مسلمانان در برابر ظلم، تجاوز و اشغالگری مستکبران است.

سید ذاکر احمدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در شرایطی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را تحت عنوان روز قدس نامگذاری کردند که استکبار جهانی در نظر داشت مسلمانان را از طرق مختلف تحت فشار قرار دهد.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات استکبار این بود که به بیت المقدس و قدس به عنوان قبله اول مسلمین و جایی که پیامبر گرامی اسلام (ص) از آن به معراج رفت و از حساس ترین نقاط برای مسلمانان و جایگاه تولد بسیاری از پیامبران گذشته بود دست درازی کند.

به گفته این کارشناس افغان صهیونیست ها با پشتیبانی سایر مستکبرین، فلسطین را به بهانه اینکه سرزمین خودشان است، اشغال کردند. اما امام خمینی (ره) با توجه ویژه به مساله فلسطین کاری کرد که بین مسلمانان وحدت و همبستگی ایجاد شود و دشمنان هم به این فکر نباشند که هر نقشه ای طرح کنند می توانند پیاده کنند و موفق شوند.

احمدی عنوان کرد: زمانی که حضرت امام فرمود "اگر مسلمان ها هر کدام یک سطل آب روی اسرائیل بریزند، اسرائیل را آب خواهد برد" پیام واضحی برای ضرورت وحدت مسلمانان در برابر رژیم اسرائیل بود.

این نویسنده افغان گفت: وقتی که مسلمانان متحد و یکپارچه باشند، هیچ ابرقدرتی نمی تواند بر آن ها حکومت کند و اگر امروز فلسطین و بیت المقدس تحت اشغال قرار دارد به خاطر کم توجهی مسلمانان به مساله وحدت است، بویژه بسیاری از کشورهای عربی با سکوت خود در برابر جنایات اسرائیل به لکه ننگی برای جهان اسلام تبدیل شده اند.

احمدی یادآور شد این در حالی است که برخی از متجاوزین و غاصبین می خواهند همه چیز در دنیا از آن آن ها و مردم و کشورهای دیگر تحت کنترل و سلطه آن ها باشند و برایشان هم فرقی نمی کند که این مردم مربوط به چه دین و مذهبی باشند. اینجاست که انسان های آزادیخواه چه مسلمان و چه غیر مسلمان علیه برنامه های اشغالگرانه و تجاوزکارانه رژیم های غاصب اعلام انزجار می کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم روز جهانی قدس در بسیاری از کشورهای دنیا نشان دهنده بیداری مسلمانان و دشمن شناسی آنان است.

 

کلیدواژه