اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی؛ مرکز تولید خبر و محصولات پاک رسانه ای
(last modified 1396-04-11T11:13:16+00:00 )
سرطان 11, 1396 15:43 Asia/Kabul

اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی توانمندی های زیادی در عرصه خبر و تولید محصولات پاک رسانه ای دارد

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت: اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی توانمندی های زیادی در عرصه خبر و تولید محصولات پاک رسانه ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی کریمیان در حاشیه نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در مشهد مقدس در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: این اتحادیه ده سال پیش برای ایجاد همگرایی بین رسانه های اسلامی ایجاد شد و فرصت های خوبی هم برای همگرایی در تولید، خبر و بخش های دیگر رسانه ای بوجود آمده و زمینه های بسیار خوبی برای عرضه محصولات پاک رسانه ای در جهان فراهم شده است.

وی با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت علیه گروه های تروریستی و تکفیری گفت: ما برای همین پیروزی ها حرکت می کنیم و همین مشی را ادامه خواهیم داد و اطمینان داریم که زمان پیروزی های جبهه مقاومت آغاز شده است.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در پاسخ به سوالات برخی رسانه های دیگر شرکت کننده در اجلاس هم گفت: برای اولین بار است که اجلاس این اتحادیه در خارج از تهران برگزار شده، نهمین اجلاس به مشهد مقدس منتقل شد که مناسبت آن هم بحث مشهد 2017 است که مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است.

کریمیان عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که فرصت های تعامل بین رسانه های محلی و موسسات تولیدی با اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی برقرار شود تا محصولات بهتری تولید شود و اعضای اتحادیه از این محصولات استفاده کنند.

این فعال رسانه ای بیان داشت که در مشهد مقدس ظرفیت های فرهنگی فوق العاده ای وجود دارد که ایجاد یک ساز و کار تعاملی بین اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی و این فضا می تواند هم افزایی بسیار ارزشمندی را بوجود آورد.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت: شکل گیری این اتحادیه و دوام آن بسیار ارزشمند است، شاهد پویایی، جدیت و شور و هیجان بیشتری هستیم و ظرفیت های بسیار خوبی هم در اتحادیه بوجود آمده و تولیدات جدید بسیار با کیفیتی در اختیار است و این تولیدات هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی اضافه کرد: در حوزه خبر هم توانمندی های زیادی داریم، بعضی از شبکه های ما دیگر احتیاجی به خبرگزاری های بزرگ دنیا ندارند و خودشان تولید می کنند. اخباری که امروز خبرگزاری اتحادیه در اختیار رسانه های قرار می دهد و حجم ویدئویی که ارایه می کند انحصار رسانه ای را شکسته و به یک برند تبدیل شده است.

 

کلیدواژه