ابراز نگرانی و هشدارجمهوری اسلامی ایران در باره توطئه های اسراییل علیه فلسطین
(last modified 1396-05-02T06:24:19+00:00 )
اسد 02, 1396 10:54 Asia/Kabul
  •  ابراز نگرانی و هشدارجمهوری اسلامی ایران در باره توطئه های اسراییل علیه فلسطین

فلسطین این روزها باردیگر به صحنه ماجراجویی  های  صهیونیست ها تبدیل شده است .  در میانه امواج خبری  پیرامون  حوادث عراق و سوریه و مبارزه بی امان با داعش و تروریسم  ؛ شاید کمتر مجالی فراهم شده باشد که به مسئله فلسطین توجه شود . اما سلسله حوادث  اخیر در مسجد الاقصی یک بار دیگر نشان داد که  مسئله فلسطین همچنان مهمترین مسئله جهان اسلام  است  .

نظامیان رژیم صهیونیستی از روز جمعه 23 سرطان تا یکشنبه گذشته  به دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم درب های مسجد الاقصی را به روی بازدیدکنندگان و نمازگزاران فلسطینی بستند و بعد از بازگشایی آن نیز گیت‌هایی را برای بازرسی نمازگزاران در ورودی‌های این مسجد نصب کردند.این اقدامات تعرضی  رژیم صهیونیستی موجب خشم  شدید فلسطینیان شد ؛ اعتراضی که نظامیان رژیم اشغالگر قدس آن را با گلوله پاسخ دادند .در این سرکوب خونین شماری از فلسطینی ها شهید و صد ها نفر زخمی شدند.

«ناصر ابوشریف» نماینده جنبش اسلامی فلسطین که به تهران سفر کرده است دیروز /یکشنبه/ دردیداربا مقام های جمهوری اسلامی ایران گزارشی از وضعیت کنونی مسجد الاقصی و قدس شریف ارائه کرد .

بی تردید خطری که امروز متوجه جهان اسلام و بخصوص مسئله فلسطین است ؛ غافل شدن از تهدید های رژیم صهیونیستی درمنطقه است .این تهدید ها با غصب سرزمین فلسطین  و آواره شدن یک ملت ازسرزمین خود شروع شد . در پی این توطئه ، گام دوم در قالب جریانی سازماندهی شده برای  نسل کشی و نابودی ملت فلسطین برداشته شد  . اکنون  گام سوم ، اجرای نقشه تخریب و نابودی مسجد الاقصی بعنوان  قبله اول مسلمانان است   .مجموعه این توطئه ها بیانگر این واقعیت است  که اسراییل به مرکز طراحی اقدامات  بی ثبات کننده و  نا امنی ومنبع اصلی  تهدید در منطقه و جهان تبدیل شده است . این دلیل کافیست تا ضرورت  و اهمیت توجه به  مسئله فلسطین در ک شود.

جمهوری اسلامی  همواره تلاش کرده است مسئله فلسطین بعنوان مسئله نخست جهان اسلام حفظ شود. برگزاری همه ساله روز جهانی قدس و تلاش های مستمر ایران در نهادها و مجامع بین المللی برای رساندن پیام مظلومیت ملت فلسطین حاکی از این  مسولیت پذیری است . 

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درفوریه 2017  طی سخنانی در آیین افتتاحیه  ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران ، هدف فتنه‌ها و جنگهای داخلیِ تحمیلی در منطقه را کمرنگ‌شدن حمایت از آرمان مقدس آزادی قدس دانستند و  گفتند :

".. آنانی‌که رژیم صهیونیستی را در این منطقه به وجود آوردند تا از طریق تحمیل یک درگیری طولانی مدت، مانع از ثبات و استقرار و پیشرفت منطقه شوند، اینک نیز در پس فتنه‌های موجود قرار دارند."

بی شک ،توطئه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، توسعه شهرک سازی‌ها و اشغال بیشتر اراضی فلسطینیان و منع پخش اذان در سرزمین‌های اشغالی و اکنون نیز تشدید اقدامات تعرضی با هدف محدود کردن ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی ؛ قطعات پازلی از طرح آمریکایی - صهیونیستی است . اما آنگونه که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران خاطر نشان کرد ؛ تعلق قدس شریف و مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان به همه مسلمان جهان و ملت فلسطین ابدی است.