اسد 02, 1396 14:35 Asia/Kabul

علاوه بر طالبان و سایر گروه های تروریستی نیروهای امریکایی هم هنوز مردم افغانستان را به خاک و خون می کشند

کارشناس سیاسی افغان گفت: علاوه بر طالبان و سایر گروه های تروریستی نیروهای امریکایی هم هنوز مردم افغانستان را به خاک و خون می کشند.

قاضی محمد حسن حقیار در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: اوضاع امنیتی در افغانستان و بخصوص در کابل نگران کننده است، پس از مدتی آرامش امروز بار دیگر در کابل شاهد حمله انفجاری بودیم که در نتیجه آن ده ها نفر کشته و زخمی شدند، در ولایات دیگر افغانستان هم حوادث مشابهی رخ داده که در نتیجه تعداد زیادی از مردم بیگناه این کشور به خاک و خون کشیده اند.

وی افزود: مردم افغانستان این روزها نه تنها قربانی اقدامات تروریستی از سوی طالبان و سایر گروه های تروریستی می شوند بلکه در بمباران نیروهای امریکایی در مناطق مختلف هم به خاک و خون کشیده می شوند.

به گفته این کارشناس سیاسی این اقدامات امریکایی ها هم به این خاطر است که احساسات مردم برانگیخته شود و عکس العمل نشان بدهند و به نوعی بهانه هایی برای ادامه حضور خارجی ها بوجود آید. آن ها در افغانستان به دنبال ناامنی و اغتشاش هستند تا زمینه های ادامه حضور خود را در این کشور فراهم کنند.

حقیار عنوان کرد: امریکایی ها می خواهند به دنیا چنین وانمود کنند که اگر در افغانستان حضور نداشته باشند ناامنی ها در این کشور بیشتر می شود و حکومت ضعیف این کشور هم نمی تواند کاری از پیش ببرد. به همین خاطر دست به کشتار و تحریک مردم علیه خود می زنند تا بهانه برای حضورشان در این کشور ایجاد شود.

وی اضافه کرد: مردم افغانستان باید علیه نیروهای امریکایی در افغانستان و اقدامات آنان قیام کنند و تظاهرات گسترده ای را به راه بیندازند و به این طریق بر حکومت و امریکایی ها فشار بیاورند. افغان ها باید صدای خود را بلند کرده و به جهانیان و سازمان های بین المللی اعلام کنند که امریکایی ها در افغانستان به جای عمل به تعهداتشان دست به کشتار افغان ها می زنند و زمینه های ادامه جنگ را در این کشور فراهم می کنند.

 

کلیدواژه