«ترور بیولوژیکی» یمنی‌ها؛ اوج وحشی‌گیری آمریکا و عربستان در یمن
(last modified 1396-05-11T05:53:52+00:00 )
اسد 11, 1396 10:23 Asia/Kabul
  • «ترور بیولوژیکی» یمنی‌ها؛ اوج وحشی‌گیری آمریکا و عربستان در یمن

هر روز و هر ماه که از جنگ‌افروزی عربستان‌سعودی در یمن می‌گذرد، ابعاد جنایت و نسل‌کشی در این کشور بیش از پیش نمایان می‌شود و اکنون پس از استفاده از انواع سلاح‌های ممنوعه، نوبت به «ترور بیولوژیکی» مردم یمن رسیده است.

بیش از دوسال و نیم جنگ‌افروزی متجاوزان سعودی در یمن و کشته شدن بیش از 12 هزار یمنی و اکنون شیوع ویروس بیماری کُشنده «وبا» در این کشور، یمن را در مسیر فروپاشی و به عبارتی نابودی قرار داده است. 

عربستان‌سعودی از حمل 1394 عملیات «توفان قاطعیت» را در یمن شروع کرد و تنها برآیند این جنگ‌افروزی، «ذبح حقوق بشر» در سایه حمایت‌های مدعیان حقوق بشر از رژیم مرتجع سعودی بوده است.  امروز علاوه بر ریختن بمب‌های ممنوعه بر سر مردم یمن، آواره شدن آنان، گرسنگی مردم یمن به سبب محاصره همه جانبه، محروم شدن از مراقبت‌های پزشکی در نتیجه تخریب مراکز بهداشتی- درمانی، «ترور بیولوژیکی مردم یمن»، به عنوان ابزاری هدفمند در خدمت منافع مشترک سعودی‌ها و آمریکایی‌ها به کار گرفته شده است.

در همین زمینه، پایگاه خبری «ترنسند مدیا سرویس» روز سه‌شنبه در گزارشی تکان دهنده از نسل‌کشی هدفمند سعودی‌ها و آمریکایی‌ها در یمن نوشت:  بیماری «وبا» اکنون در یمن به شکل گسترده‌‍‌ای شیوع یافته است و منابع آب و سیستم فاضلاب بر اثر حملات هوایی عربستان نابود شده و آلوده شدن منابع آب آشامیدنی به باکتری خطرناک «ویبریو کلرا» برای آمریکا و عربستان به ابزاری برای «ترور مردم یمن» تبدیل شده است.

«ویبریو کلرا» Vibrio Cholerae، باکتری مولد وبا، هنگامی بیشترین آسیب را به فرد وارد می‌کند که از طریق آب وارد بدن شود. این فرایند هم اکنون در یمن برنامه‌ریزی شده است و یمنی‌ها هر روز در نتیجه جدال با بیماری «وبا»، تسلیم این ویروس در حال گسترش توسط سعودی‌ها و آمریکایی‌ها می‌شوند. سازمان ملل گزارش داده است بیماری «وبا» در یمن طی یک سال گذشته، گسترش بی‌سابقه‌ای داشته است. وزارت بهداشت یمن هم اعلام کرده است حدود دو هزار یمنی براثر بیماری «وبا» جان خود را از دست دادند. 

پایگاه خبری «ترنسند مدیا سرویس»، شیوع هدفمند باکتری «ویبریو کلرا» در یمن را نوعی «جنگ بیولوژیکی» نامیده که هم‌اکنون در سایه حمایت‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در جریان است. با استناد به دیوان کیفری بین المللی، مصادیق جنایت جنگی و نسل‌کشی مشخص شده و بدون شک، اقدامات عربستان‌سعودی و آمریکا در یمن، مصداق عینی جنایت‌جنگی و کشتار برنامه‌ریزی شده مردم است. آمریکا برای تضمن منافع خود، محدودیتی قائل نیست و حتی اخلاق را هم رعایت نمی‌کند و در همین چارچوب، آمریکا حاضر نشده است عضو دیوان کیفری بین المللی باشد.  

استفاده از ابزارهای نوین و خاموش برای نسل‌کشی در یمن، ورشکستگی جنگی عربستان و آمریکا را در یمن نشان می‌دهد که از حمل 1394 از هر سلاح ممنوعه جنگی استفاده کردند، اما نتوانستند بر اراده مستقل مردم یمن تاثیربگذارند. «جنگ بیولوژیکی» یعنی کشتار مستقیم مردم بیگناه و این جنگ، دروغ‌پردازی و بهانه‌جویی‌های متجاوزان سعودی را نمایان کرده است که هنگام شروع عملیات توفان قاطعیت در یمن، هدف اعلامی آن را نجات یمنی‌ها اعلام کردند. امروز، اما آن چیزی که به طور واقعی عملی شده، «ترور هدفمند مردم بیگناه یمن» در سایه سکوت مجامع بین المللی است.  

کلیدواژه