سنبله 06, 1396 15:12 Asia/Kabul

حمله به مساجد و کشتار نمازگزاران از سوی تروریست های تکفیری در حقیقت حمله به اسلام است

تحلیلگر سیاسی افغان تاکید کرد: حمله به مساجد، کشتار نمازگزاران و به آتش کشیدن نسخه های قرآن کریم که از سوی تروریست های تکفیری انجام می شود در حقیقت حمله به اسلام است.

احمد ارشاد خطیبی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به حملات اخیر به مساجد شیعیان در برخی شهرهای افغانستان گفت: این حملات علیه اسلام بود و دشمنان با راه اندازی بحث تشیع و تسنن در واقع اسلام را هدف قرار داده اند و دشمنی خود را با این دین مقدس و خداوند به نمایش می گذارند.

وی افزود: کسانی که به نام اسلام دست به چنین اعمالی می زنند دشمن این دین مقدس هستند و آن را زیر سوال می برند. برای آنان مساله شیعه و سنی مطرح نیست و اگر بتوانند تمام مساجد را هدف قرار می دهند.

به گفته این کارشناس سیاسی تروریست ها برای مخدوش کردن چهره اسلام و توجیه اسلام هراسی دست به هر عمل و جنایتی می زنند، از مساجد اهل تشیع شروع کرده اند و اگر به آن ها فرصت داده شود در تمام مساجد دست به چنین حملات وحشیانه ای خواهند زد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: چنین حملاتی از سوی گروه های تروریستی-تکفیری نه تنها باعث نفاق میان شیعیان و سنی ها نمی شود بلکه باعث اتحاد و اتفاق بیشتر بین آنان خواهد شد، شیعه و سنی در افغانستان در کنار هم زندگی برادرانه دارند و به گونه ای باهم هستند که تفکیک آن ها از هم در بسیاری از شهرها امکان پذیر نیست.

خطیبی تصریح کرد: اتحاد بین شیعه و سنی در افغانستان از گذشته ها بسیار ریشه دار بوده و اکنون هم چنین است و این مساله حتی می تواند به عنوان الگو برای سایر کشورهای اسلامی در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: برای شناسایی طراحان اصلی و حامیان چنین حملاتی از سوی تروریست ها نیاز به کار دقیق اطلاعاتی است به هر صورت دشمنان اسلام و آنانی که از گسترش اسلام نگران هستند و هراس دارند پشت این حملات قرار دارند.

این کارشناس افغان همچنان خاطرنشان کرد: پشت پرده گسترش برخی از ادیان تعدادی از سازمان ها و نهادها قرار دارند اما گسترش دین اسلام وابسته به هیچ کشور، گروه، سازمان و نهادی نیست و این  نشانه ظرفیت و پویایی این دین مقدس است که روز به روز گسترش پیدا می کند.

وی اضافه کرد: گسترش اسلام در غرب باعث نگرانی برخی از کشورها و سازمان های غیر اسلامی شده و آن ها به خاطر کند سازی این روند دست به اسلام هراسی می زنند و این احتمال وجود دارد که حملات در افغانستان با بحث اسلام هراسی برخی کشورها، گروه ها و سازمان ها در ارتباط باشد.

 

کلیدواژه