میزان 24, 1396 10:19 Asia/Kabul
  • تصرف بخش هایی از منطقه میرزا ولنگ توسط مخالفان مسلح تلفاتی به مردم وارد نکرده است

در نتیجه تصرف بخش هایی از منطقه میرزا ولنگ توسط مخالفان مسلح تلفاتی به مردم وارد نشده است

سخنگوی والی ولایت سرپل در شمال افغانستان گفت: در نتیجه تصرف بخش هایی از منطقه میرزا ولنگ توسط مخالفان مسلح تلفاتی به مردم وارد نشده است.

ذبیح الله امانی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در شمال افغانستان تصریح کرد: بخش هایی که به تصرف تروریست ها در آمده خالی از سکنه بوده زیرا در زمان سقوط میرزا ولنگ که مدتی پیش اتفاق افتاده بود ساکنان این بخش ها را ترک کرده و در مرکز ولایت سرپل مستقر شده بودند.

وی افزود: از چند روز قبل ولسوالی صیاد ولایت سرپل شاهد درگیری های سنگین است و در نتیجه زد و خوردها میان نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی با تروریست های طالبان و داعش بخش هایی از منطقه میرزا ولنگ و مناطقی دیگر که در کنترل نیروهای امنیتی قرار داشت به تصرف تروریست ها درآمد.

به گفته سخنگوی والی ولایت سرپل در نتیجه درگیری ها چندین تن از نیروهای دشمن کشته شده اند و یک نیروی خیزش مردمی کشته شده و یک تن از نیروهای خیزش مردمی و یک سرباز اردوی ملی زخمی شدند.

امانی عامل دست بدست شدن منطقه میرزا ولنگ را تجمع زیاد و حملات مخالفین مسلح دولت دانست و گفت: نیروهای امنیتی در حد توان از مناطق دفاع می کنند.

این مقام ولایت سرپل با اشاره به اظهارات مقامات وزارت دفاع افغانستان در مورد انجام عملیات برای بازپس گیری کامل میرزا ولنگ و استفاده از نیروی هوایی هم گفت: طی چند روز گذشته عملیات هوایی صورت گرفته و تعدادی از پاسگاه ها پس گرفته شده و این امیدواری وجود دارد که نیروهای زمینی و هوایی کمکی از مرکز هم فرستاده شود.

سخنگوی والی ولایت سرپل برخی اظهار نظرات مبنی بر اینکه در میرزا ولنگ جنگ احزاب جریان دارد را رد کرد و گفت: کسانی که در مقابل نیروهای امنیتی می جنگند دشمنان مردم افغانستان و از اعضای طالبان مسلح و داعش هستند.

وی همچنان یادآور شد ولسوالی کوهستانات از دو سال قبل در اختیار دشمن قرار دارد و ارتباط با آنجا قطع است اما در برخی ولسوالی های دیگر با وجود اینکه مشکلاتی وجود دارد راه های رفت و آمد باز است.

 

کلیدواژه