داعشی ها سربازان کسانی هستند که از نام اسلام برای ضربه زدن به اسلام سوء استفاده می کنند
(last modified 1396-09-06T09:09:19+00:00 )
قوس 06, 1396 13:39 Asia/Kabul
  • داعشی ها سربازان کسانی هستند که از نام اسلام برای ضربه زدن به اسلام سوء استفاده می کنند

داعشی ها سربازان کسانی هستند که از نام اسلام برای ضربه زدن به اسلام سوء استفاده می کنند و هیچ ربطی به این دین مقدس ندارند

کارشناس سیاسی افغان گفت: داعشی ها سربازان کسانی هستند که از نام اسلام برای ضربه زدن به اسلام سوء استفاده می کنند و هیچ ربطی به این دین مقدس ندارند.

سلطان محمد اورنگ در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در رابطه با برخی اظهار نظرات مبنی بر اینکه احتمال فعال شدن نیروهای داعش در افغانستان پس از شکست این گروه در عراق و افغانستان وجود دارد عنوان کرد: این احتمال وجود دارد زیرا افغانستان از سال ها قبل صحنه بازی کشورهای قدرتمندی است که به دنبال بلعیدن کشورهای در حال توسعه هستند، پدیده هایی مانند داعش هم تحت کنترل همین قدرت ها هستند.

وی افزود: داعش ابتدا در مناطق شرقی افغانستان ظهور یافت و کم کم به مناطق شمالی انتقال مکان داد داعشی ها در اختیار دشمنان اسلام هستند و هر زمان و هر جایی که به آن ها دستور داده شود عمل می کنند و چون مرزهای افغانستان چندان تحت کنترل نیست تروریست ها به راحتی به این کشور وارد می شوند و تا زمانی که امنیت در افغانستان برقرار نشود به عنوان پایگاهی برای تروریست ها خواهد بود.

به گفته این کارشناس سیاسی وضعیت فعلی افغانستان با آنچه مردم این کشور انتظار داشتند و آنچه غربی ها وعده داده بودند متفاوت است و در اوضاع نابسامانی بسر می برد.

اورنگ یادآور شد پس از آنکه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، مجاهدان افغان به فعالیت آغاز کردند و اسلام گرایان در برخی کشورهای دیگر فعال تر شدند برخی از سران امریکایی اعلام کردند که باید جلو رشد و توسعه اسلام گرفته شود.

این کارشناس افغان تصریح کرد: رئیس ستاد ارتش انگلیس هم در مصاحبه ای گفته بود ما به افغانستان نرفته ایم تا کودکان افغان به مدرسه بروند بلکه برای تامین منافع انگلیس رفته ایم بنابراین افغان ها به خاطر منافع دیگران قربانی می دهند.

وی اضافه کرد: در افغانستان هم تا زمانی که حکومت قانون بوجود نیاید، امنیت تامین نشود و دست ظالم قطع نشود، اوضاع رو به بهبود نخواهد رفت. دولتمردان افغان تاکنون عملکرد مناسب و منسجم، سیاست واحد و دلسوزی چندانی به مردم نداشته اند در حالیکه برای بهبود اوضاع عملکرد آنان هم باید بهبود یابد.

 

کلیدواژه