مسلمانان باید قاطعانه از فلسطین در برابر توطئه ها و برنامه های دشمنان اسلام حمایت کنند
(last modified 1396-10-11T13:26:41+00:00 )
جدی 11, 1396 17:56 Asia/Kabul

کشورهای اسلامی باید قاطعانه از فلسطین و قدس شریف در برابر توطئه ها و برنامه های دشمنان اسلام حمایت کنند

کارشناس و فعال سیاسی افغان تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید قاطعانه از فلسطین و قدس شریف در برابر توطئه ها و برنامه های دشمنان اسلام حمایت کنند.

سید جواد حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: در حالی که حامیان رژیم صهیونیستی همچون دولت امریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به دنبال معرفی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هستند صرف صدور یک بیانیه از سوی کشورهای اسلامی در مورد قدس به هیچ عنوان کافی نیست.

وی افزود: امریکا و هم پیمانانش در سطح بین المللی تلاش می کنند که کشورهای اسلامی و کشورهای حامی فلسطین را متقاعد کنند تا به صدر یک بیانیه در مورد فلسطین و قدس اکتفا کنند،

حتی بعضی از کشورهایی که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه نظر ترامپ رای داده اند ممکن است در ادامه، تلاش و جدیت لازم را در حمایت از قدس شریف و فلسطین نداشته باشند.

این روزنامه نگار افغان گفت: امت اسلامی این را می داند که چه کشورهایی مصمم به حمایت از ملت فلسطین و قدس هستند و چه کشورهایی سیاست های محافظه کارانه در این خصوص دارند، این وظیفه همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان است که در این رابطه متحد شوند و تلاش کنند.

وی اضافه کرد: مسلمانان دنیا باید از فلسطین و قدس شریف دفاع کنند دولت های کشورهای اسلامی و فعالین مدنی جامعه مسلمانان در این زمینه وظایف مهمتری دارند، سیاستمداران باید از شیوه های موثر دیپلماسی استفاده کنند و با کشورهایی که مایل به حمایت از فلسطین هستند هماهنگ شوند، ضمن اینکه باید افکار عمومی هم بسیج و مانع دستیابی امریکا و رژیم صهیونیستی به اهداف شومشان شوند.

 

کلیدواژه