جدی 19, 1396 18:53 Asia/Kabul

آخرین مهلت مراجعه اتباع افغان و عراقی برای دریافت نوبت جهت اخذ کارت های اقامت جدید تا پایان هفته جاری است

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: آخرین مهلت مراجعه اتباع افغان و عراقی برای دریافت نوبت جهت اخذ کارت های اقامت جدید تا پایان هفته جاری است.

محمد عجمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: طرح آمایش مرحله دوازدهم یا تمدید اقامت اتباع افغانستانی و عراقی مقیم استان خراسان رضوی از ابتدای آبان ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون حدود 99 درصد از اتباع خارجی واجد شرایط مراجعه و کارت های آمایش خود را دریافت کرده اند.

وی افزود: این طرح تا 22 / 10 / 96 برای مراجعه به دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی، اخذ نوبت و انجام امور اداری ادامه دارد و تا پایان ماه جاری هم کارت های تمام افرادی که مراجعه کرده اند و اطلاعات آن ها در سیستم اداره کل امور اتباع خارجی ثبت شده، چاپ می شود و در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

مشاور استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: بنابراین آخرین مهلت مراجعه برای دریافت نوبت تا 22 ماه جاری و آخرین مهلت دریافت کارت های آمایش مرحله دوازدهم تا 30 ماه جاری است و پس از این تاریخ کارت های آمایش مرحله یازدهم غیر معتبر خواهد بود.

عجمی با بیان اینکه کارت آمایش به منزله مجوز اقامت، تردد، اشتغال و کارهای اداری اتباع خارجی می باشد و به عنوان مدرک شناسایی آن ها است از مهاجرین خواست: حتماً مراجعه و کارت های اقامت خود را دریافت کنند زیرا در صورتی که قصد دریافت مجوز اشتغال داشته باشند باید این کارت را همراه داشته باشند، برای تحصیل دانش آموزان و صدور مدارک تحصیلی و همچنان برای تردد به سایر استان ها نیز داشتن این کارت ضروری است.

 

کلیدواژه