پیام رهبر معظم  انقلاب به مناسبت سال نو ؛آغازی همراه با امید و تلاش
(last modified 1397-01-01T07:16:57+00:00 )
حمل 01, 1397 11:46 Asia/Kabul
  • پیام رهبر معظم  انقلاب به مناسبت سال نو ؛آغازی همراه با امید و تلاش

ملت  ایران سال نو را با پیام  نوروزی رهبر معظم انقلاب آغاز کرد .  پیامی که سرشار از نکته و امید به آینده است.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام شان به‌مناسبت آغاز سال 1397 هجری شمسی، با تبریک به همه هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معزز شهیدان ، جانبازان و نوجوانان و جوانانِ امیدآفرین و پیشران حرکت علمی کشور، و با آرزوی نوروزی شاد و شیرین و سالی پر از خیر و برکت، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

سالی که گذشت برای  ملت ایران سالی  همراه با  فراز و نشیب‌ها، و  حوادث تلخ و شیرین‌ و در عین حال همراه با دستاورد های مهم بود  .

حضورپر شور بیش از 40 میلیون نفر از مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها،  که  رهبر معظم انقلاب از ان بعنوان حضوری عظیم، خیره‌کننده و پرمعنا یا دکردند  ؛ دستاوردی درخشان  بود. این حضور در راهپیمایی روز قدس، راهپیمایی‌های 9 دی و برتر از همه در راهپیمایی تماشایی 22 بهمن نیز ادامه یافت.  از اینروست که رهبرمعظم انقلاب درپیام شان این سال را «سال بروز عظمت و اقتدار و حضور ملت» خواندند و با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش ناکام دشمنان برای ایجاد ناآرامی در ماه های پایانی سال، راهپیمایی‌های خودجوش مردم در مقابل اغتشاشات را نشان‌‌دهنده حضور ملت بزرگ، بصیر، چالاک و آماده‌ بکار ایران در همه میدان‌ها دانستند.

پیام رهبرمعظم انقلاب به مناسبت حلول سال نو؛ ازاین دیدگاه حائزاهمیتی راهبردی است .اما  جهت دیگر اهمیت سخنان رهبر معظم انقلاب تاکید بر ضرورت  شناخت حقیقی از فرصت ها و تهدید هاست. دشمنان نظام جمهوری اسلامی در سال گذشته با طراحی توطئه‌های مختلف از جمله با  هدایت اغتشاشات از درون و با  نا امن کردن محیط پیرامونی  ایران از بیرون  تلاش کردند  به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند .

ملت ایران و حتی آن کسانی که دشمنان قصد داشتند اغتشاشات را به‌ نام آنها تمام کنند، اما در مقابل اغتشاشگران ایستادند و با این حادثه، عظمت ملت ایران بیش از پیش روشن شد.
اکنون سال جدید در حالی آغاز شده است  که  ملت ایران در همه عرصه ها با اقتدار و مستحکم در مقابل فشارها و تهدید ها ایستاده است و مصمم و پر قدرت روبه جلو گام بر می دارد تا تهدیدها را  همچنان به فرصت تبدیل کند .

دراین راستا در پیام  نوروزی رهبر معظم انقلاب ، امسال نیزبر مسئله «اقتصاد»   تاکید ویژه ای شد . ایشان با  نامگذاری سال جدید بعنوان سال ««حمایت از کالای ایرانی»  » اهمیت مسئله اقتصاد را بار دیگر خاطر نشان ساختند و گفتند: اگر تولید ملی با همت و پیگیری همگانی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات معیشتی مردم و مسائل اشتغال و سرمایه‌گذاری حل خواهد شد و آسیب‌های اجتماعی کاهش زیادی خواهد یافت، بر همین اساس، نام و شعار امسال را «حمایت از کالای ایرانی» قرار داده‌ام.

این موضوع در شعار سال 1396 با  نامگذاری  بعنوان سال «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» مورد تاکید قرارگرفت و در این  جهت  گام های  مهمی بر داشته شد ؛ با این حال هنوز  کارهای زیادی نیز باقی مانده که باید تا تحقق کامل این شعار دنبال و انجام شود.

نکات  مهمی که رهبر معظم انقلاب در پیام نورزوی شان بیان  کردند ، در حقیقت نقشه راه برای رسیدن به موفقیت های بزرگ در سال جدید است .