قاری پیشتاز افغانستانی متخلق به اخلاق قرآنی و دارای پشتکار و جدیت مثال زدنی است
(last modified 1397-02-08T09:50:19+00:00 )
ثور 08, 1397 14:20 Asia/Kabul

قاری افغانستانی و مقام اول تلاوت در مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران متخلق به اخلاق قرآنی و دارای پشتکار و جدیت مثال زدنی است

استاد و متخصص قرآنی تاکید کرد: قاری افغانستانی و مقام اول تلاوت در مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران متخلق به اخلاق قرآنی و دارای پشتکار و جدیت مثال زدنی است.

جواد پناهی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن تبریک کسب مقام اول در رشته تلاوت قرآن کریم توسط علیرضا رضایی قاری افغانستانی در مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران، گفت: با توجه به شناختی که از آقای رضایی وجود داشت، قابل حدس بود که جزء نفرات برتر این دوره از مسابقات باشد.

وی تصریح کرد: آقای رضایی تلاوت های بسیار زیبایی در مشهد، در مسابقات استانی، مسابقات مقدماتی و همچنان در بخش مقدماتی مسابقات بین المللی داشت و دور از ذهن نبود که از جمله نفرات برتر انتخاب شود و به لطف خداوند متعال نفر اول این دوره از مسابقات شد.

استاد پناهی با آرزوی موفقیت برای حفاظ و قاریان افغان در تمام مسابقات بین المللی عنوان کرد: قاریان افغان از سال های گذشته در جلسات مختلف حضور فعال داشته اند و تعدادی از آنان هم در مشهد مقدس زیر نظر استادان مجرب و بین المللی کسب فیض کرده اند و این موفقیت ها نتیجه تلاش، جدیت، پشتکار و زحمات زیاد آن ها است.

این قاری برجسته ایرانی اظهار امیدواری کرد: قاریان و حفاظ افغان چه در جمع مهاجرین افغان و چه آن هایی که مقیم افغانستان هستند و تعدادشان هم قابل توجه است با جدیت و پشتکار بیشتر و استفاده بیشتر از محضر استادان، موفقیت های بیشتری کسب کنند.

آقای پناهی همچنان یادآور شد که آقای رضایی فردی بسیار خوش اخلاق و دارای اخلاق قرآنی است و از گذشته های دور از زمان نوجوانی و جوانی  که در جلسات شرکت می کرد، پشتکار و جدیت قابل توجهی داشت. ضمن اینکه در جریان مسابقات استرس ندارد، با تسلط کامل تلاوت و انتظارات داوران محترم را برآورده می کند.

وی اضافه کرد: با توجه به صدا، تلاوت بسیار خوب و تسلطی که آقای رضایی دارد پیش بینی می شد در مسابقات بین المللی قرآن کریم جزء نفرات برتر باشد.

 

کلیدواژه