آمریکا در حال آزمایش کردن سلاح های جدید بر روی غیر نظامیان یمنی است
(last modified 1397-02-15T08:24:11+00:00 )
ثور 15, 1397 12:54 Asia/Kabul
  • آمریکا در حال آزمایش کردن سلاح های جدید بر روی غیر نظامیان یمنی است

 «محمدعلی الحوثی» ، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، تأکید کرد: اظهارات وزارت دفاع آمریکا درباره حضور نیروهای آمریکایی در مرزهای یمن و عربستان ثابت می‌کند که آمریکا مردم یمن را می‌کُشد و شریک تجاوز سعودی‌ها به یمن است.

پس از مدت‌ها مخفی‌ کاری واشنگتن درباره مشارکت خود در جنگ علیه یمن، وزارت دفاع آمریکا، برای نخستین بار از زمان آغاز حملات عربستان به یمن، اذعان کرد: نیروهای آمریکا به طور مستقیم در حمله به یمن مشارکت دارند و یگان‌های نظامی این کشور در حمله به انبارهای موشکی یمن، با جنگنده‌های سعودی مشارکت می‌ کنند. عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از سه سال پیش، اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.  آمریکا نه تنها در مسیر حل سیاسی بحران یمن کارشکنی می کند بلکه در عرصه میدانی نیز با تجهیزعربستان به سلاح های پیشرفته و نیز کشتار جمعی عملا" در جنایات عربستان و مزدوران آل سعود یعنی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن  مشارکت دارد.  آمریکا با تداوم سوء استفاده از شرایط یمن پیگیر سیاستهای مداخله جویانه و تحرکات نظامی بیشتر خود در این کشور بوده است.  در ماه های اخیر اخباری مبنی بر تحرکات نظامی مستقیم بیشتر آمریکا  در یمن منتشر شده است که به تشدید تلفات ناشی از این تحرکات انجامیده است .

  روزنامه ایتالیایی 'ایل جورناله' در مقاله ای با اشاره به فجایع جنگ در یمن، نوشت: آمریکا در حال آزمایش کردن سلاح های جدید بر روی غیر نظامیان یمنی است.  'ایل جورناله' نوشت : جنگ در یمن که یکی از بدترین فجایع بشری در جهان محسوب می شود، موجب افزایش مصرف سلاح های لیزری شده است و در این جنگ عملکردهای مختلف تهاجمی این سلاح ها توسط نظامیان آمریکایی آزمایش می شود. 

  شبکه تلویزیونی المیادین نیز در گزارشی توسط  احمد عبدالله گزارشگر این شبکه با اشاره به  تحولات یمن  تاکید کرد : مداخله مستقیم نظامی آمریکا در یمن تنها رنج ملت یمن را تشدید کرده است .     

این در شرایطی است که اقدامات اخیر آمریکا برای احداث پایگاه نظامی در منطقه استراتژیک یمن در نزدیکی تنگه باب المندب  بیانگر تدارکات آمریکا برای حضور مستقیم نظامی در یمن و  ابعاد  خطرناک تر یافتن اقدامات خودسرانه آمریکا درعرصه بین المللی و نقض حاکمیت کشورها محسوب می‌ شود.   توطئه آمریکا علیه مردم یمن به نقض حاکمیت این کشور و مداخلات مستقیم و غیر مستقیم نظامی آمریکا در یمن محدود نمانده و جهانیان شاهد توطئه های سیاسی این کشور علیه یمن به منظور دروضعیت نا آرام و بلاتکلیف سیاسی قرار دادن آن هستند.  در مجموع  مداخلات  بیشتر آمریکا در یمن  بی ارتباط با شکستهای عربستان در جنگ یمن نیست .  جنگ افروزی عربستان در یمن یک جنگ نیابتی از جانب آمریکا محسوب می شود . اما شکست عربستان در این جنگ عملا" تمامی طرح های آمریکا جهت پیشبرد مطامع  خود از طریق عربستان در یمن را بر باد داد.  عربستان در جنگ یمن به بن بست رسیده است زیرا نشان داد که اختصاص سالانه میلیارد ها دلار برای خرید تسلیحات و جنگ افزارها و ارتقای توان نظامی نه برای تأمین امنیت ملی که برای تبدیل یمن، عراق و سوریه به میدان آزمایش سلاح های امریکایی و پیشبرد مطامع آمریکا در منطقه است .  این موضوع بیانگر تبانی آمریکا و عربستان در کشتار هرچه بیشتر مردم یمن است . 

کلیدواژه