ستم، عهد شکنی، زیاده خواهی و توطئه علیه مسلمانان؛ خصوصیات عمده رژیم صهیونیستی
(last modified 1397-03-15T13:21:12+00:00 )
جوزا 15, 1397 17:51 Asia/Kabul

ظلم و ستم، عهد شکنی، زیاده خواهی و توطئه علیه جهان اسلام چهار خصوصیت عمده رژیم صهیونیستی است

کارشناس سیاسی – فرهنگی افغان گفت: ظلم و ستم، عهد شکنی، زیاده خواهی و توطئه علیه جهان اسلام چهار خصوصیت عمده رژیم صهیونیستی است.

دکتر سید عبدالحمید معصومی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: رژیم اسرائیل نمادی است از یک ستم جهانی، از بدو تاسیس مستقل نبوده، بصورت مستقل تشکیل نشده و در طول حیات خود متکی و وابسته به دیگران یا به عبارتی قدرت های جهانی و عمدتاً انگلیس و امریکا بوده است و اگر کمک ابرقدرت ها و بویژه امریکا نباشد رژیم اسرائیل دوام نخواهد آورد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی نمادی از عهد شکنی است، به گونه ای که در طول تاریخ هیچ نهادی به اندازه اسرائیل تعهد شکنی نکرده و قطعنامه های سازمان ملل متحد را زیر پا نگذاشته است. عهد شکنی صفت بسیار مضمومی است و هرکس به اندازه تعهد و وفای به عهد خود از انسانیت بهره دارد و کسی که تعهد شکن باشد از انسانیت بهره ای نبرده است.

به گفته این صاحبنظر افغان تاریخ سازمان ملل و شورای امنیت نشان می دهد که اسرائیل بیش از همه قطعنامه ها را زیر پا گذاشته و تعهدات را نادیده گرفته که عیب بسیار بزرگی محسوب می شود و پیامدهای ناگواری دارد.

معصومی عنوان کرد: رژیم غاصب اسرائیل مظهری از اخلاق حریصانه و زیاده خواهی بیش از حد است و اسرائیلی ها در هر جایی که باشند، آنقدر حرص و طمع می ورزند که عرصه زندگی را برای دیگران تنگ می کنند.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی همچنان مرکزی برای توطئه علیه جهان اسلام و مسلمانان است و بسیاری از فتنه ها و توطئه ها علیه جهان اسلام از سوی این رژیم سازماندهی می شود.

این کارشناس سیاسی با اشاره به انتقال سفارت امریکا از تلاویو به بیت المقدس اظهار کرد: این اقدام به معنای تشدید همکاری امریکا با اسرائیل است، امریکا نه تنها از همکاری هایش با اسرائیل پشیمان نیست بلکه به نظر می رسد این همکاری ها را بیشتر خواهد کرد و این به آن معنا است که اگر اسرائیل بتواند، ستم های خود را بر مردم فلسطین و سایر کشورها بیشتر خواهد کرد.

معصومی گفت: بنابراین تظاهرات و راهپیمایی روز جهانی قدس امسال معنای خاصی دارد به گونه ای که هم نه گفتن در برابر سلطه جهانی است و هم نه گفتن در برابر اخلاق اسرائیلی است و هم نه گفتن به این اقدام گستاخانه و بی شرمانه امریکایی ها.

 

کلیدواژه