مراسم ویژه روز جهانی قدس امسال در مناطق مختلف افغانستان برگزار شد
(last modified 1397-03-19T12:29:00+00:00 )
جوزا 19, 1397 16:59 Asia/Kabul

مراسم ویژه روز جهانی قدس امسال در مناطق مختلف افغانستان با حضور گسترده مردم برگزار شد

مسوول دفتر خبرگزاری صدای افغان در کابل گفت: مراسم ویژه روز جهانی قدس امسال در مناطق مختلف افغانستان با حضور گسترده مردم برگزار شد.

سید حسن حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: مراسم روز قدس در بعضی شهرها به شکل راهپیمایی، تظاهرات و آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی و در برخی شهرها به شکل گردهمایی ها برگزار شد.

وی افزود: شهرهای بزرگ مانند کابل، هرات، مزار شریف و غزنی شاهد راهپیمایی و گردهمایی های بزرگی بود و در ولایات دیگر مانند تخار، بدخشان و برخی ولایات دیگر هم مراسمی در این خصوص برگزار شد.

به گفته این خبرنگار افغان در کابل گردهمایی بزرگی از سوی شورای اخوت اسلامی برگزار شد و گردهمایی دیگری هم از سوی احزاب جهادی، شخصیت های سیاسی و نمایندگان پارلمان در کابل برگزار شد که جمعیت زیادی در آن شرکت کردند.

حسینی عنوان کرد: در ولایت هرات هم نهادهای مختلفی در گردهمایی هایی به همین مناسبت شرکت کرده بودند و پرچم رژیم اسرائیل در مناطق مختلف به آتش کشیده شد، در شهر مزار شریف نیز بسیاری از مردم در مراسم مربوط به روز جهانی قدس شرکت کردند.

مسوول خبرگزاری صدای افغان در کابل یادآور شد مردم افغانستان که خودشان طعم تلخ جنگ و تجاوز و اشغال را چشیده اند درد مردم فلسطین را به خوبی درک می کنند و خود را همدرد آنان می دانند.

وی همچنان خاطرنشان کرد: راهپیمایی و مراسم روز جهانی قدس در افغانستان بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت و رسانه های داخلی افغانستان استقبال گسترده ای از روز جهانی قدس کردند هرچند که برخی رسانه ها به صورت مناسب آن را پوشش ندادند.

به گفته این فعال رسانه ای در شهرهای کابل، مزار شریف و هرات که مراسم به صورت راهپیمایی برگزار شد حضور رسانه ها و مطبوعات و پوشش خبری آن قابل توجه بود ضمن اینکه برخی از رسانه های بین المللی هم حضور داشتند و اخبار مربوطه را منتشر کردند.

به گفته حسینی نشستی که در کابل از سوی شورای اخوت اسلامی با همکاری نهادهای همسو و مراکز فرهنگی برگزار شد، تکیه اش روی اخوت اسلامی بود و بحثی که در آنجا مطرح شد هماهنگی تمام خطیبان یا امامان جماعت شهر کابل بود تا ضمن شرکت در این جلسه در مساجد هم بصورت جداگانه به مساله قدس و فلسطین بپردازند.

وی اضافه کرد: به ابتکار شورای اخوت اسلامی افغانستان در کابل و سایر ولایات تمامی خطیبان جمعه در مورد قدس شریف، مساله فلسطین و محکومیت انتقال سفارت امریکا از تلاویو به بیت المقدس صحبت کردند.

 

کلیدواژه