مسوولان ولایت دایکندی روابط دوامدار و نزدیکی با مردم و بزرگان قومی دارند
(last modified 1395-06-28T10:27:22+00:00 )
سنبله 28, 1395 14:57 Asia/Kabul
  • مسوولان ولایت دایکندی روابط دوامدار و نزدیکی با مردم و بزرگان قومی دارند

مسوولان ولایت دایکندی تلاش زیادی برای برقراری روابط دوامدار با مردم و بزرگان قومی و پیشرفت این ولایت دارند

والی ولایت دایکندی در مرکز افغانستان گفت: مسوولان این ولایت تلاش زیادی برای برقراری روابط دوامدار و نزدیکی با مردم و بزرگان قومی داشته و دارند.

معصومه مرادی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: به عنوان یک والی (استاندار) زن با مشکلات عدیده ای برای پیش برد امور مواجه است بویژه اینکه در جامعه سنتی افغانستان هنوز برای بسیاری پذیرفته شده نیست که یک زن به عنوان والی بر سر کار باشد اما تلاش زیادی در جهت ارتباط نزدیک با مردم و پیشرفت ولایت در عرصه های مختلف صورت می گیرد.

وی افزود: سعی می شود ذهنیت مردم در این رابطه تغییر کند و القاء شود که یک خانم هم می تواند کارهای بزرگ را پیش ببرد و زنان توانایی های خوبی برای کار کردن دارند.

والی ولایت دایکندی عنوان کرد که دروازه ولایت (استانداری) به روی همه مردم باز است و هر زمانی که بخواهند می توانند مراجعه و مشکلات و خواسته های خود را مطرح کنند ضمن اینکه ساعات مشخصی هم برای دیدار با طیف های مختلف مردم اختصاص داده شده است.

به گفته این مقام دولتی افغان ولایت دایکندی یک ولایت تازه تاسیس است که حدود دوازده سال از تاسیس آن می گذرد، از امکانات اندکی برخوردار است و مردم نقاط دوردست آن از ابتدایی ترین امکانات هم محروم هستند و حتی از لحاظ معیشتی با دشواری مواجه می باشند.

خانم مرادی گفت: در برنامه های توسعه ای که داریم سعی می کنیم حمایت های مردمی را با خود داشته باشیم و دیدارهای مستمری هم با آنان و بزرگان قومی داریم و در انجام پروژه های توسعه ای از آن ها نظرخواهی می کنیم زیرا نبود ارتباط دوامدار با مردم برنامه ها را با چالش مواجه می کند.

والی دایکندی بیان داشت: سعی می کنیم صدای مردم این ولایت را به گوش دولت و کمک کننده های جهانی برسانیم، مردم دایکندی با تمام مشکلاتی که دارند در طول تاریخ کارنامه منفی نداشته و در برنامه های سیاسی و اجتماعی مانند انتخابات هم بالاترین سطح حضور را داشته اند.

وی افزود: در سال های 1393 و 1395 دایکندی بالاترین آمار قبول شدگان در امتحان کنکور را در سطح ولایات افغانستان داشته و این در حالی است که بیشتر مدارس دایکندی حتی ساختمان ندارد و دانش آموزان در فضای باز درس می خوانند. بنا بر این از دولت و جامعه بین المللی می خواهیم که مردم و مسوولان دایکندی را در مسیر پیشرفت کمک و همراهی کنند.

 

کلیدواژه