پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله الحرام در مراسم برائت از مشرکین ؛ تاکید بر وحدت و هوشیاری در مقابل توطئه های امریکا
(last modified 1397-05-29T08:43:25+00:00 )
اسد 29, 1397 13:13 Asia/Kabul
  • پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله الحرام در مراسم برائت از مشرکین ؛ تاکید بر وحدت و هوشیاری در مقابل توطئه های امریکا

مراسم برائت از مشرکین  امروز /دوشنبه / در روز عرفه در صحرای عرفات با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به همه مسلمین و حجاج ، برگزارشد .

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام شان  به حجاج بیت الله الحرام، تعیین یک میعادگاه دائمی برای انجام فریضه حج را نمادی برای وحدت مسلمانان و امت‌سازی اسلام دانستند و با اشاره به سیاست جنگ‌افروزانه آمریکا در میان مسلمانان تأکید کردند: باید با هوشیاری این سیاست شیطانی را خنثی کرد و حج و برائت از مشرکان، زمینه‌ساز این هوشیاری است.   

حج، در مفهوم جامع و حقیقی  خود بسیاری از شعائر توحیدی را دربر می‌گیرد و بی تردید فرصت بی بدیلی است که  در این مکان   و در این محدوده‌ی زمانی ، مسلمانان را به اتّحاد فرامی خواند.از این دید گاه پیام رهبر معظم انقلاب بیانگر دو نکته مهم و سرنوشت ساز است که توجه به آن ،به بویژه در شرایط حساس کنونی که امت اسلام از هر سو مورد تعرض و تهدید  دشمنان  قرار گرفته است ؛ امری ضروری است .

نکته اول ؛ بیان این واقعیت است که امروز امریکا با اهدافی شیطانی مقابل امت اسلام ایستاده  و در حال فتنه گری و توطئه است .

رهبر معظم انقلاب در این خصوص با اشاره به  رفتار آمریکای مستکبر و جنایتکار ؛ بنای سیاست اصلی امریکا در برابر اسلام و مسلمین را  جنگ‌افروزی دانستند و به این نکته مهم اشاره کردند که خواست و تلاش خباثت‌آلود آن، کشتار مسلمانان به دست یکدیگر است.

بی تردید آنچه در سال های اخیر از جمله درسوریه ؛ عراق و در غزه ، یمن ،بحرین و میانمار و....شاهد بوده و هستیم ؛ نسخه پیاده شده این جریان و توطئه بزرگ بوده است .

رهبر معظم انقلاب این جریان را در : «ظالمانی را به جان مظلومانی انداختن، از جناح ظالم پشتیبانی کردن، به دست او جناح مظلوم را بیرحمانه سرکوب کردن، و آتش این فتنه‌ی هولناک را همواره تیزوتند کردن» ؛ بیان کردند  .

اما نکته دوم و حائز اهمیت  در این پیام ؛ هشداررهبر معظم انقلاب به همه مسلمانان است که باید هشیار باشند و این سیاست شیطانی را خنثی کنند.

بی تردید حج زمینه‌ساز این بیداری و هوشیاری است. انگونه که در فرازی از پیام رهبر معظم انقلاب تصریح شده است ؛  وحدت اسلامی  در نقطه‌ی مقابلِ خواست دشمنان اسلام است که در همه‌ی دورانها و بویژه در این دوران، مسلمانان را به صف‌آرایی در برابر یکدیگر تشویق میکرده‌اند و میکنند.

پیام رهبر معظم انقلاب به  حجاج بیت الله الحرام، در مراسم برائت از مشرکین  در واقع  تاکید بر اهمیت تقویت وحدت اسلامی درمقابل تهدیدهاست .تهدیدی که امروز متوجه امت اسلام  و ارزش های دینی است ، ایجاد خشونت و تفرقه  به نام اسلام  است . دستگاه تبلیغاتی غرب  در تلاش  است  با بدنام کردن  اسلام  و  به‌جان هم انداختن ملت‌ها ، امت اسلامی را تضعیف کند . افشای این توطئه و خنثی کردن ان  بی شک مسوولیت بزرگی است . عمل به این مسوولیت در شرایطی خاص می تواند  فرصت بروز و ظهور یابد . حج و برائت از مشرکین  یکی از فرصت های کم نظیر برای عمل به این وظیفه اسلامی است.