تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت رساندن پیام های سیاسی حج به مسلمانان 
(last modified 1397-07-10T05:14:35+00:00 )
میزان 10, 1397 09:44 Asia/Kabul
  •  تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت رساندن پیام های سیاسی حج به مسلمانان 

 «حضرت آیت الله خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران حج،با اشاره به اهمیت جنبه‌های سیاسی حج بر ضرور ت رساندن پیام‌های سیاسی حجِ به دنیای اسلام تاکید کردند.

«حضرت آیت الله خامنه‌ای» تجمع مسلمانان در یک زمان و مکان خاص برای انجام فریضه حج را دارای  جنبه‌ها و پیام‌های سیاسی مهمی همچون «لزوم ارتباط و هم‌افزایی مسلمانان» و «نشان دادن اقتدار امت اسلامی» دانستند و خاطرنشان کردند: علاوه بر جنبه معنوی حج که بسیار مهم است، باید حقایق و اهداف اسلامی نیز برجسته و برای آنها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در بخشی از بیاناتشان در خصوص حقایق و  پیام های سیاسی حج به موضوع  تخریب گسترده آثار اسلامی مانند آثار منسوب به پیغمبر اکرم (ص)، امیرالمؤمنین(ع)، خلفا و مجاهدان صدر اسلام به بهانه توسعه حج اشاره کردند. ایشان بشدت از این جریان انتقاد کردند و گفتند: در حالی که کشورهای مختلف از آثار تاریخی خود با دقت محافظت و حتی گاهی برای پُر بار نشان دادن تاریخ و گذشته‌شان، آثاری را جعل می‌کنند، تاکنون آثار اسلامی زیادی در مکه و مدینه تخریب شده است

تخریب گسترده و مستمر میراث انسانی و تاریخ تمدن اسلامی  ریشه در ماهیت وتفکرات انحرافی آل سعود دارد که در دوران معاصر نیز استمرار یافته است .

در چند سال اخیر  پروژۀ به اصطلاح توسعه و نوسازی، سبب نابودی و تخریب بسیاری از آثار تاریخی دوران پیامبر (ص) شده است. روزنامه لبنانی السفیردر گزارشی می نویسد ؛ به عقیدۀ ناظران، آثار تاریخی بسیار مهم مکه و مدینه، مانعی در مسیر توسعه و نوسازی این دو مکان مقدس نبوده‌اند.

مجلۀ "فارن پالیسی" چاپ آمریکا  هم در گزارشی به نقل از "عرفان العلوی" مدیر اجرایی مؤسسه تحقیقات میراث اسلامی نوشت: انهدام آثار تاریخی در مکه به صورت برنامه ریزی شده در جریان است.

"ضیاء الدین ساردر" پژوهشگر مسلمان انگلیسی دراین باره به روزنامه فرانسوی "لوبوان"  گفت: شهر محل تولد پیامبر (ص) را به دیزنی لند شبیه کرده‌اند.ساردر تأکید کرد که نظام حاکم در عربستان، به تدریج همه آثار تاریخی در مکه را محو کرده است.وی خاطرنشان کرد که از دهه هفتاد شاهد تخریب برنامه ریزی شده تاریخی ترین و مقدس ترین اماکن اسلامی بوده است.

بر اساس پژوهشهای صورت گرفته ، از آغاز ساخت و سازها در نیمه‌های دهه نود میلادی در مکه و مدینه، بیش از 95 درصد از ساختمان‌هایی که هزاران سال عمر داشتند تخریب شده‌اند.

این اقدامات  یاد آور رویدادهای  تلخ  سال‌های 1904 تا 1925 است .در آن سال ها  آل سعود مقبره اهل بیت پیامبر خاتم و صحابه ایشان را تخریب کرده و مساجد و منازل ائمه و بقاع آن ها و مزارهای مقدس را ویران کردند. اقداماتی که آل سعود یا فاشیسم وهابی در تخریب تمدن اسلامی و تاریخ انسانی در شبه جزیره عربستان آغاز کرد، به دست داعش در سایر مناطق دنبال شد. شکی نیست که نقش و کارکرد  آل سعود در منطقه عربی چه بصورت پنهان و چه آشکارا  در راستای از بین بردن تمامی نشانه‌های اسلامی و تمدن انسانی است.

آنها پرچم وهابیت را بعنوان شعار و مسلک خود بالا برده و به ابزار نفوذ رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند. این همان واقعیتی است که رهبر معظم انقلاب بدان اشاره کرده و بعنوان بخشی از مسوولیت های خطیر در رساندن پیام های سیاسی اسلام  در موسم  حج ؛بر ضرورت افشای ماهیت این تحرکات و شناساندن چهره واقعی ال سعود در تخریب ارزش ها و هویت اسلامی تاکید کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در راستای عمل به این وظیفه خطیر سازمان حج و زیارت ایران و دستگاه‌های ذی‌ربط را به انجام کار، ابتکار و تماس با مسئولان حج در دیگر کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تخریب بقایای آثار اسلامی موظف کردند.