حضور چهل شرکت در سیزدهمین نمایشگاه مشترک تجاری ایران و افغانستان در هرات
(last modified 1397-08-12T08:54:34+00:00 )
عقرب 12, 1397 13:24 Asia/Kabul

امسال سیزدهمین نمایشگاه مشترک تجاری ایران و افغانستان در هرات به خوبی برگزار شد

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: امسال سیزدهمین نمایشگاه مشترک تجاری ایران و افغانستان در هرات به خوبی برگزار شد.

محمود افخمی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار درادیو دری اظهار داشت: در این نمایشگاه سی شرکت از ایران و ده شرکت از افغانستان کالاها و محصولات خود را در حوزه های مختلف در معرض نمایش گذاشتند تا خریداران و فعالان عرصه تجارت از آن ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه ها پل ارتباطی بین کارشناسان و تولید کنندگان از یک طرف و خریداران و تاجران از سوی دیگر است و این پل همیشه باید وجود داشته باشد تا طرف ها بتوانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات یادآور شد، تاکید داشتیم کالاها و محصولات ایرانی که به افغانستان آورده می شوند از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار باشند و برای کالاهایی که نیاز به خدمات پس از فروش دارند نیز نمایندگی این خدمات در داخل افغانستان ایجاد شود.

افخمی عنوان کرد: اگرچه امسال به خاطر نوسانات ارزی در ایران برگزاری نمایشگاه با مشکلاتی مواجه بود اما برگزار شد و نبود برخی از کالاهای ایرانی در این نمایشگاه هم به خاطر تلاش صنعتگران افغانستانی بود که توانسته بودند در شهرک صنعتی هرات بسیاری از نیازمندی های مردم را تامین کنند.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم که مواد خام اولیه را توسط تاجران ایرانی تامین کنیم تا این مواد در شهرک صنعتی در داخل افغانستان به کالا تبدیل شود. به این ترتیب هم ایجاد اشتغال می شود و هم این کالاها با قیمت بسیار پایین تر به دست مصرف کنندگان می رسد.

به گفته افخمی وجود روابط در عرصه های مختلف اهمیت دارد و باعث رشد افغانستان می شود، هرات هم قطب تجارت این کشور است و با توجه به زیرساخت هایی که از قبل تعریف شده از قبیل جاده، برق و امثال این ها ارتقاء ظرفیت بین ولایات خراسان رضوی و هرات هم مد نظر است.

وی با ابراز قدردانی از دست اندرکاران افغانستانی و ایرانی برگزاری این نمایشگاه یادآور شد که در مراسم افتتاح نمایشگاه شاهد حضور برخی از مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران بودیم که ملاقات های خوبی هم با مسوولین ذیربط افغانستانی داشتند.

 

کلیدواژه