عقرب 22, 1397 13:15 Asia/Kabul
  • همدان؛ میزبان اجلاس جهانی گردشگری
    همدان؛ میزبان اجلاس جهانی گردشگری

همدان این روزها میزبان اجلاس جهانی گردشگری است.

چهلمین نشست سالانه سازمان جهانی گردشگری (World Tourism Organization (UNWTO از دیروز (دوشنبه) در همدان(غرب ایران) آغاز به کار کرده است.

ماه سپتامبر سال گذشته در بیست‌ودومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری ، در شهر چنگدوی چین ؛ میزبانی نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ به همدان تعلق گرفت.در این اجلاس 80 نفر از اعضای سازمان جهانی گردشگری از 30 کشور حضور دارند.

«زوراب پلولیکاشویلی» Zorrob Pullicashvili دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در مراسم گشایش این اجلاس اظهار کرد: مهمان نوازی در گردشگری شاخصه ای بالاتر از فرهنگ و سنت ها است و مهمان نوازی ایرانیان برای جهانیان شناخته شده است.

وجود یک میلیون اثر تاریخی و فرهنگی و هزاران اثر ملی و ثبت 23 اثر جهانی، ایران را به عنوان 10 کشور برتر گردشگری جهان معرفی کرده است. با این نگاه ؛همدان به عنوان یکی از ذخایر تاریخ و تمدن ایران از سوی کنفرانس گفت و گوی همکاری آسیایی (ACD) به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 انتخاب شده است. این اجلاس اکنون آغاز راهی پرثمر برای معرفی  ذخایر ارزشمند و کم نظیرفرهنگی و  گردشگری ایران، ازجمله جاذبه های تاریخی ؛ هنری و طبیعت زیبای استان همدان است .

"حمیدرضا یاری "عضو هیئت‌رئیسه سازمان جهانی گردشگری بابیان اینکه برای نخستین بار ایران میزبان چنین رویداد شاخصی در عرصه بین‌المللی و حوزه گردشگری مرتبط با سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) است،می گوید :

جلاس جهانی گردشگری بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران و همدان به گردشگران سراسر جهان است. رویدادهایی ازجنس گردشگری ؛فرهنگ تعاملات و پیوند های ملت ها را نهادینه  می سازد ."

گردشگری در بخش‌های متعددی تأثیرگذاراست ومی‌تواند علاوه بر توسعه صنعت توریسم ؛ با معرفی تمدن ها و جاذبه های گردشگری ؛جایگاه ملت ها را  در عرصه فرهنگ های  جهانی ارتقا ء بخشد.

استان همدان که سال‌ها عنوان پایتخت تاریخ و تمدن «ایران‌زمین» را به دلیل برخورداری از بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری به خود اختصاص داده ؛ به‌واسطه وجود شمار زیاد آثار تاریخی، تفریحی و گردشگری  شناخته‌ شده است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، ، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع)  از جمله  آثار تاریخی و باستانی این استان است که اگر سنگ‌نوشته‌های گنج‌نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، را به این مجموعه اضافه کنیم ؛ آنگاه خواهیم دید که  تاریخ و فرهنگ غنی و دیرینه ایران واقعیتی  انکارناپذیر است که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت.

میزبانی از این اجلاس در شرایطی که  امریکا  با تبلیغات منفی  می کوشد ایران  را  منزوی نشان دهد، فرصت مغتنمی برای نمایندگان کشورهای عضوسازمان جهانی گردشگری  UNWTO است تا  فرهنگ غنی  و تمدن دیرینه ملت  ایران را به جهان معرفی کنند.