در مذاکرات قطر، بحث روی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان متمرکز است
(last modified 1397-11-02T12:44:23+00:00 )
دلو 02, 1397 17:14 Asia/Kabul

آگاه امور طالبان: در نشست ابوظبی خلیل زاد تلاش کرد که از طریق پاکستان، عربستان و امارات به طالبان فشار وارد کند که این کار نتیجه معکوس داد.

آگاه امور طالبان: در مذاکرات قطر میان خلیل زاد و طالبان، بحث روی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان متمرکز است

وحید مژده کارشناس سیاسی افغان و آگاه امور طالبان در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری ضمن اشاره به مذکرات اخیر طالبان در قطر گفت: مذاکراتی که قبلا در ابوظبی میان طالبان و آمریکایی ها انجام شده این نگرانی را بوجود آورد که شاید مذاکرات صلح به بن بست رسیده است و دیگر مذاکره ای برگزار نخواهد شد و اگر مذاکره ای هم برگزار شود نتیجه بخش نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به تهدید های که دو طرف کرده اند، بخصوص جواب عملی که طالبان به این تهدید ها دادند و مرکز نظامی در میدان وردک را مورد حمله قرار داده اند، همگی نشان دهنده این است که هر دو طرف برای جنگ هم آمادگی دارند.

آگاه امور طالبان تصریح کرد: در نشست ابوظبی زلمی خلیل زاد تلاش کرد که از طریق پاکستان، عربستان و امارات به طالبان فشار وارد کند که این کار نتیجه معکوس داد.

مژده تصریح کرد:هم پاکستان به خلیل زاد مشکوک شد و هم طالبان به این نتیجه رسیدند که خلیل زاد می خواهد خواسته آمریکا را به آن ها تحمیل کند.

وی در مورد دور جدید مذکرات در قطر افزود: صحبت های که در دور جدید مذاکرات از دیروز (دو شنبه) آغاز شده است به نظر می رسد که بحث روی خروج نیروهای آمریکا از افغانستان، آزادی اسرا و لیست سیاه طالبان متمرکز است و باید منتظر ماند که نتیجه این مذاکرات به کجا می انجامد.

 

کلیدواژه