دلو 23, 1397 13:05 Asia/Kabul

الهی و مردمی بودن، صداقت و پایبندی به آرمان ها از دلایل عمده پایداری و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است

استاد دانشگاه در کابل تاکید کرد: الهی و مردمی بودن، صداقت و پایبندی به آرمان ها از دلایل عمده پایداری و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است.

سید رحمت الله نهضت یار در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران که به فرموده امام خمینی (ره) انفجار نور بود رنگ خدایی داشت، امام و یارانشان به خاطر رضای خدا و برای رهایی مردم از چنگال استعمار شرق و غرب و رساندن ملت به خودکفایی تلاش می کردند به همین لحاظ انقلاب همچنان پایدار مانده است.

وی افزود: الگوی سیاسی هم که حضرت امام خمینی (ره) ارایه کرد نظام جمهوری اسلامی بود که پس از ائمه اطهار چنین نظامی ایجاد نشده بود، ایشان همانگونه که می فرمودند به مسوولیت فکر می کردند و بصورت کلی این انقلاب رنگ و بوی الهی داشته و دارد.

به گفته این کارشناس و فعال سیاسی-فرهنگی هر کاری که برای رضای خدا و حمایت از مردم صورت بگیرد مورد توجه خدا و حمایت مردم قرار می گیرد، انقلاب اسلامی ایران هم که این ویژگی ها را داشت، توانست در قلب های مردم نفوذ کند، امام راحل (ره) حقیقت سیاست را مطرح کرد و به صداقت، درستی و شکوفایی معتقد بود و به آن عمل می کرد.

نهضت یار عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) بر حمایت از مستضعفان جهان تاکید داشت و انقلاب اسلامی تا امروز از مستضعفان حمایت می کند اما امپریالیسم و سوسیالیسم عکس شعارهایشان عمل می کنند به عنوان مثال امریکایی ها خود را مدعی حمایت از حقوق بشر می دانند در حالیکه ناقضین اصلی حقوق بشر هستند.

این کارشناس افغان با اشاره به دسایس و توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران گفت: این انقلاب جای خود را در بین مردم باز کرد و دشمنان چشم دیدن آن را ندارند زیرا قدرتشان رو به افول است چنانکه سوسیالیسم در هم شکست و امپریالیسم هم رو به زوال است، آنان از ختم قدرت خود هراس دارند و می دانند که جمهوری اسلامی جایگاه آنان را تضعیف کرده است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) یک انقلاب جامع و کامل بود، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی می توانند از این انقلاب الگوبرداری کنند به گونه ای که یک انقلاب فرهنگی راه اندازی شود، شرایط نفوذ در بین مردم فراهم شود و رهبری واحدی بوجود آید چنانکه انقلاب اسلامی ایران با رهبری واحد امام خمینی (ره) موافقین و مخالفین را دور هم جمع کرد و به پیروزی رسید.

 

کلیدواژه