اظهارات دیرهنگام عبدالله عبدالله در مورد ضروری نبودن تشکیل جرگه مشورتی صلح
(last modified 1398-01-27T09:51:33+00:00 )
حمل 27, 1398 14:21 Asia/Kabul

اظهارات عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در رابطه با ضرورت نداشتن تشکیل جرگه مشورتی صلح دیرهنگام بود

کارشناس سیاسی و فعال رسانه ای افغان گفت: اظهارات عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در رابطه با ضرورت نداشتن تشکیل جرگه مشورتی صلح دیرهنگام بود.

عبدالبصیر حقجو در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: در ولایات مختلف انتخابات برای تعیین نمایندگان مردم جهت شرکت در جرگه برگزار شده، اقدامات مقدماتی هم انجام شده و فقط سفرشان به کابل برای برگزاری جرگه باقی مانده است.

وی افزود: به هر صورت شرکت نکردن عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی و یکی از سران حزب جمعیت اسلامی و به تبع وی هواداران او و این حزب هم در جرگه شرکت نخواهند کرد که این مساله جرگه را با چالش مواجه می کند.

رئیس شورای خبرنگاران ولایت بدخشان عنوان کرد: رئیس جمهور غنی باید تلاش می کرد که آقای عبدالله و وابستگانش را برای حضور در جرگه متقاعد کند اما اکنون جرگه با نقص برگزار می شود. این جرگه در صورتی می توانست تاثیرگزار باشد که نمایندگان مربوط به حزب جمعیت و هواداران عبدالله عبدالله و نیز نمایندگان طالبان در آن حضور می داشتند.

حقجو گفت: رئیس جمهور غنی به دنبال آن است که نمایندگان اقشار مختلف مردم با جمع شدن در جرگه دیدگاه های خود را در رابطه با روند صلح جمع آوری و از آن به عنوان یک دستمایه استفاده کند.

 

کلیدواژه