نقش سفارتخانه های خارجی در تحریم جرگه مشورتی صلح از سوی برخی شخصیت ها
(last modified 1398-02-15T11:46:57+00:00 )
ثور 15, 1398 16:16 Asia/Kabul

سفارتخانه های امریکا و کشورهای عضو ناتو در تحریم لویه جرگه مشورتی صلح از سوی برخی شخصیت های سیاسی افغان نقش داشتند

فعال رسانه ای افغان گفت: سفارتخانه های امریکا و کشورهای عضو ناتو در تحریم لویه جرگه مشورتی صلح از سوی برخی شخصیت های سیاسی افغان نقش داشتند.

سید احمد موسوی مبلغ در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: لویه جرگه مشورتی صلح که در افغانستان برگزار شد با چالش های زیادی مواجه بود و بسیاری از شخصیت های سیاسی آن را تحریم کردند، تحریم لویه جرگه توسط این شخصیت ها هم به این خاطر بود که آن ها از یکسو معتقد بودند این جرگه نمی تواند راهی را برای صلح بگشاید و از سوی دیگر اعتقاد داشتند که رئیس جمهور از آن برای پیشبرد اهداف انتخاباتی ریاست جمهوری استفاده می کند.

مسوول خبرگزاری اطلس عنوان کرد: از سوی دیگر تعدادی از بزرگان و شخصیت های سیاسی هم در کنار دولت قرار گرفتند و با برگزاری لویه جرگه این نگاه را داشتند که با کمک گرفتن از بزرگان قومی سراسر افغانستان بر طالبان اعمال فشار می کنند تا پای میز مذاکره با دولت افغانستان حاضر شوند زیرا در مذاکرات صلح امریکا با طالبان دولت افغانستان در حاشیه قرار گرفته است.

مبلغ گفت: یک نکته قابل توجه این است که اگرچه تعداد زیادی از شخصیت های سیاسی لویه جرگه مشورتی صلح را تحریم کردند اما آنان ارتباطات گسترده ای با سفارتخانه های کشورهای عضو ناتو و امریکا دارند و آن ها هم خواستار این تحریم بودند ضمن اینکه نمی توان نقش آن ها را در جریان صلح و تداوم جنگ نادیده گرفت.

وی افزود: با این اوصاف دولت افغانستان نمی تواند نتایج عملی و قوی از جرگه مشورتی صلح که به تازگی برگزار شد، بگیرد.

 

کلیدواژه