جوزا 07, 1398 11:38 Asia/Kabul

محمد اشرف غنی به خاطر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو افراد مورد نظر خود را در پست های مختلف منصوب می کند

استاد دانشگاه کابل گفت: محمد اشرف غنی به خاطر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو افراد مورد نظر خود را در پست های مختلف منصوب می کند.

عزیز احمد فانوس در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به انتقادها به عزل و نصب های جدید از سوی محمد اشرف غنی در مدت کوتاه باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: هرچند مخالفین آقای غنی از این عزل و نصب ها برای تخریب وی استفاده می کنند اما او می خواهد مطمئن شود افرادی که در پست های مختلف فعالیت دارند به نفع وی کار می کنند.

استاد دانشکده ژورنالیزم دانشگاه کابل عنوان کرد: اینگونه عزل و نصب ها که برای استفاده های تبلیغاتی انجام می شود خلاف قانون است اما در گذشته هم آقای اشرف غنی توجه چندانی به قانون نداشته چنانکه در همان آغاز حکومتش در نتیجه فشارها پذیرفت که عبدالله عبدالله به عنوان رئیس اجرایی فعالیت کند.

وی افزود: عبدالله عبدالله نیز که در آن زمان سمت ریاست اجرایی را پذیرفت اکنون در کنار دیگر نامزدهای ریاست جمهوری خواستار کناره گیری اشرف غنی از قدرت به دلیل پایان مهلت قانونی کارش است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه طرفین مختلف تلاش دارند به نوعی از تقلب طرف مقابل جلوگیری کرده و نتیجه انتخابات را به نفع خود تغییر دهند، گفت: اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به استفاده از سیستم بایومتریک رای دهندگان تاکید دارند هم تلاشی برای جلوگیری از تقلب است اما در انتخابات پارلمانی گذشته که بسیار جنجالی شد نیز از سیستم بایومتریک استفاده شده بود.

فانوس اضافه کرد: استفاده از سیستم های بایومتریک و اینترنت در مناطق دوردست بویژه مناطقی که طالبان بر آن ها تسلط دارند دشوار است، ضمن اینکه نامزدهای مخالف اشرف غنی هم شیوه برگزاری انتخابات را قبول ندارند. کشورهای قدرتمند هم به دنبال آن هستند که کسی در راس قدرت در افغانستان قرار بگیرد که منافع امریکا را در نظر داشته باشد.

 

کلیدواژه