رعایت اصل اخلاق در سیاست خارجی سبب تاثیرگذاری افکار امام خمینی (ره) در جهان شد
(last modified 1398-03-12T07:30:15+00:00 )
جوزا 12, 1398 12:00 Asia/Kabul

در همایش "امام خمینی و جهان اسلام؛ خواسته ها و اثرگذاری ها"تاکید شد که رعایت اصل اخلاق در سیاست خارجی سبب تاثیرگذاری افکار امام خمینی (ره) در جهان شد

مسوول مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان در مشهد گفت: در همایش "امام خمینی و جهان اسلام؛ خواسته ها و اثرگذاری ها"تاکید شد که رعایت اصل اخلاق در سیاست خارجی سبب تاثیرگذاری افکار امام خمینی (ره) در جهان شد.

سید وحیدالله حبیبی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: همزمان با روز جهانی قدس و در آستانه فرارسیدن سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) همایشی تحت عنوان "امام خمینی و جهان اسلام؛ خواسته ها و اثرگذاری ها" از سوی مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان در مشهد برگزار شد.

وی افزود: در این همایش که جمعی از علماء، روحانیون، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم و نیز تعدادی از مسوولان ادارات مختلف ایرانی حضور داشتند، همچنان تاکید شد که امام خمینی (ره) اقشار زیادی را مخصوصاً در کشورهای اسلامی، از ظلمت و تاریکی بسوی روشنایی سوق داد و این نقش در تاریخ ماندگار خواهد بود.

به گفته این فعال فرهنگی-اجتماعی افغان آقای پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود در این همایش یادآور شد: پیام حضرت امام خمینی (ره) این بود که راه نجات بشریت برای برون رفت از بحران های پیش رو تمسک به دین و باورهای دینی است، آن هم با قرائتی که مربوط به اهل بیت علیهم السلام است. پیام و گفته های امام خمینی (ره) که چهل سال قبل مطرح شده امروز به یک ضرورت امت اسلامی و کشورها و مردم آزادیخواه جهان تبدیل شده که باید به آن پرداخته شود.

حبیبی عنوان کرد: در این مراسم محمد اسماعیل قاسمیار عضو شورای عالی صلح افغانستان هم از دیگر سخنرانان این مراسم بود که به نقش پر رنگ امام خمینی (ره) در جهت هدایت مسلمانان جهان به آینده ای روشن تر تاکید داشت و گفت: چون امام راحل (ره) خود ساخته بود و عقاید خود را باور داشت، توانست روی بخش عظیمی از مردم جهان تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: سید عیسی حسینی مزاری رئیس کل مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان هم در این همایش گفت که رعایت اصل اخلاق در سیاست خارجی باعث تاثیرگذاری افکار امام خمینی و نظام اسلامی ایران در جهان شد و از آنجایی که حضرت امام خمینی (ره) تنها منافع ملی را در نظر نگرفت و منافع امت اسلامی را در نظر داشت این تاثیرگذاری بیشتر بود.

 

کلیدواژه