برخی در داخل و خارج پارلمان افغانستان به دنبال ادامه جنجال ها در آن هستند
(last modified 1398-04-02T11:50:36+00:00 )
سرطان 02, 1398 16:20 Asia/Kabul

عده ای در داخل و خارج پارلمان این کشور به دنبال آن هستند که جنجال بر سر انتخاب ریاست این پارلمان ادامه پیدا کند

عضو پارلمان افغانستان گفت: عده ای در داخل و خارج پارلمان این کشور به دنبال آن هستند که جنجال بر سر انتخاب ریاست این پارلمان ادامه پیدا کند.

ناهید فرید در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در رابطه با ادامه جنجال ها در پارلمان در خصوص انتخاب رئیس مجلس اظهار داشت: راه های مختلفی از سوی طیف خاصی پیشنهاد شد از جمله رای گیری مجدد علنی و سری که نمایندگان پذیرفتند اما نتایج باز هم مورد قبول واقع نشد که تمرد از قانون است.

وی افزود: در ماده نهم اصول وظایف داخلی پارلمان افغانستان آمده است که برای انتخاب ریاست پارلمان هرچه که در روز رای گیری اعلام شود مبنا قرار می گیرد و اگر کسی شکایتی دارد در همان روز باید بصورت کتبی ارایه کند زیرا در فردای آن روز هیچ شکایتی شنیده نمی شود، دلیل آن هم مشخص است زیرا با گذر زمان ممکن است در آراء دستکاری شود.

این عضو پارلمان افغانستان یادآور شد در روز رای گیری هیچ شکایتی وجود نداشت، نتیجه اعلام و آقای رحمانی رئیس شد اما کسانی که مخالف وی بودند از روز بعد شروع به جنجال و خشونت  کردند.

خانم فرید اظهار کرد: اکنون که کار به اینجا کشیده شده، رئیس جمهور باید به عنوان رئیس هر سه قوه با کسانی که دست به خشونت می زنند و قانون را زیر پا می کنند برخورد کند اما حکومت هم نمی خواهد که پارلمان و تریبون مخالف قوی باشد.

این صاحبنظر افغان تصریح کرد: حکومت به دنبال آن است که پارلمان مشغول مسایل داخلی خود باشد، کابینه بصورت سرپرستی اداره شود، وضعیت بودجه نابهنجار و اوضاع کشور نگران کننده باشد تا در شرایط فعلی که مسایلی مانند صلح و انتخابات داغ است اقدام خاصی صورت نگیرد.

وی اضافه کرد: اما راه حل مشکلات بوجود آمده این است که قلدرها، زورگوها و کسانی که با نمایندگان و اموال عمومی برخورد نامناسب داشته اند سر جایشان نشانده شوند، با آن ها برخورد شود و عضویت شان به حالت تعلیق درآید.

 

کلیدواژه