با وجود مشکلات، مردم افغانستان برای حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری آماده اند
(last modified 1398-07-01T11:26:31+00:00 )
میزان 01, 1398 15:56 Asia/Kabul

علی رغم وجود مشکلات، مردم افغانستان برای حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آمادگی می گیرند

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان تاکید کرد: علی رغم وجود مشکلات، مردم افغانستان برای حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آمادگی می گیرند.

محمد حسن جعفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: با وجود همه نارسایی ها و کوتاهی های مسوولان و بسیاری از وعده هایییکه عملی نشده، باز هم مردم آماده هستند پای صندوق های رای بروند اما نامزدهای ریاست جمهوری هم باید وعده هایی را که به مردم می دهند به خاطر داشته باشند و منافع مردم را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه مردم باید در انتخابات به صورت پرشور شرکت کنند زیرا انتخابات تنها گزینه برای تعیین سرنوشت مردم است، اظهار امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ششم میزان بدون تخلف و تقلب برگزار شود.

این فعال سیاسی-اجتماعی افغان عنوان کرد: پس از توقف مذاکرات امریکا و طالبان از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا، فرصت برای دولت افغانستان فراهم شد تا برگزاری انتخابات را بصورت جدی تر پیگیری کند.

جعفری افزود: اکنون دولت افغانستان با قدرت به سوی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش می رود و طالبان هم تلاش می کنند که به هر نحو ممکن به این روند و نیروهای امنیتی افغانستان ضربه وارد کنند ضمن اینکه پاکستان هم پشت این قضیه قرار دارد و به دنبال آن است که عملیات مخالفان مسلح حکومت افغانستان گسترش پیدا کند تا انتخابات افغانستان با چالش مواجه شود.

به گفته این کارشناس سیاسی در چنین شرایطی دولت افغانستان باید تدابیر ویژه ای روی دست بگیرد تا این برنامه ها را خنثی کند و با آمادگی کامل به سوی انتخابات پیش برود.

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان بیان داشت: خارجی ها همواره به دنبال آن هستند که فرصت ها را از مردم افغانستان بگیرند چنانکه در مناطق شمالی افغانستان هم طالبان مشکلاتی را ایجاد کرده اند که البته بیشتر خواست باداران آن ها یعنی پاکستانی ها و غربی ها است تا مردم افغانستان را با چالش مواجه کنند اما این گروه طی روزهای گذشته شکست های سختی را متحمل شده است.

وی با اشاره به هشدار طالبان به شرکت کنندگان در انتخابات گفت: طالبان همواره چنین هشدارهایی داده اند و هیچ گاه نخواسته اند که صلح، ثبات و امنیت در افغانستان برقرار شود، هرچند آنان ابزاری در دست دیگران هستند و اراده ای از خود ندارند و این حامیان طالبان از جمله غربی ها هستند که تلاش می کنند این انتخابات به چالش کشیده شود.

 

کلیدواژه