حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مجموع خوب بوده است
(last modified 1398-07-07T06:53:36+00:00 )
میزان 07, 1398 11:23 Asia/Kabul

حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری بصورت کلی خوب بوده اما انتظارات موجود را برآورده نکرد

نماینده سابق پارلمان افغانستان گفت: با توجه به بازدیدی که از چند مرکز رای گیری داشته حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته بصورت کلی خوب بوده اما آن انتظاری که در مورد شرکت گسترده مردم وجود داشت برآورده نشد.

محمد عبده در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مزار شریف مرکز ولایت بلخ اظهار داشت: انتظار می رود مردم با شرکت گسترده در چنین روندهایی به تمام مشکلات و ناملایمات موجود نه بگویند و از جمهوریت و نظام با رای خود دفاع کنند.

مشاور معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در مورد اظهارات برخی از مسوولان کمیسیون انتخابات مبنی بر اینکه به دلیل افزایش مراکز رای دهی، رای دهندگان پراکنده شده اند و به همین دلیل حضور آنان کمرنگ به نظر می رسید، گفت: البته ما برای رای دادن زیاد معطل نشدیم و به سرعت مراحل رای دهی طی شد اما در مجموع حضور مردم قابل قبول بوده است.

به گفته عبده امکانات و وسایلی که برای رای گیری استفاده شد هم نسبت به انتخابات پارلمانی گذشته بهتر بود، لیست رای دهندگان وجود داشت و این لیست در دستگاه های بایومتریک قابل مشاهده بود و اگر مشکلاتی هم وجود داشت کارمندان کمیسیون انتخابات در صدد رفع آن برمی آمدند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به این که این انتخابات به نتیجه مطلوبی منجر شود که به خیر مردم افغانستان باشد در مورد مسدود بودن تعدادی از مراکز رای دهی در ولایت بلخ هم گفت: انتخابات یک برنامه ملی است اما با وجود تهدیدات امکان انتقال مواد لازم انتخاباتی به برخی از مراکز وجود نداشته است.

 

کلیدواژه