مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی؛ بستری پویا برای فعالان این عرصه
(last modified 1398-08-04T11:49:06+00:00 )
عقرب 04, 1398 16:19 Asia/Kabul

مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی به عنوان یک بستر پویا می تواند رابطه بسیار خوبی را میان فعالان عرصه خدمات بهداشتی در این کشورها فراهم کند

رییس مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: این مرکز به عنوان یک بستر پویا می تواند رابطه بسیار خوبی را میان فعالان عرصه خدمات بهداشتی در این کشورها فراهم کند.

وحیدالله مجروح در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: این رابطه می تواند با نهادها و شرکت هایی که در این عرصه فعالیت می کنند فراهم شود و در کنار آن فعالیت هایی که در قالب کسب و کارهای جدید شکل می گیرند و ایده های جدیدی که وجود دارد شناسایی می شود و منابع تامین مالی هم برای تبدیل فکر به عمل شناسایی می شوند.

وی افزود: اجلاس سالانه مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی از سال 1394 تاکنون هر سال در تهران برگزار می شود، این مرکز با هدف ایجاد شبکه و ارتباط میان فعالان عرصه بهداشت مخصوصاً در عرصه گردشگری سلامت ایجاد شده و تعدادی از کشورهای اسلامی به عنوان اعضای اصلی این مرکز فعالیت دارند و اخیراً هم تعدادی از کشورهای غیر اسلامی به عنوان اعضای ناظر در این مرکز فعال هستند.

رابط وزارت صحت عامه افغانستان با وزارت بهداشت ایران عنوان کرد: گردشگری سلامت یکی از بازارهایی است که هر روز در حال گسترش است، حجم زیادی از مراودات مالی را به خود اختصاص داده و فرصتی را برای تبادل تجارب حرفه ای و فرهنگی فراهم کرده است.

آقای مجروح اظهار کرد: فعالیت های مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی هم بستر مناسبی را برای شناخت، انتقال تجارب، تبادل ظرفیت ها و همکاری ها در بخش بهداشت دولتی و خصوصی در میان کشورهای اسلامی ایجاد کرده که با استفاده از آن فرصت انتخاب به لحاظ اقتصادی، حرفه ای و جغرافیایی فراهم شده است.

وی اضافه کرد: همچنان برای فعالان این عرصه فرصت شناسایی شرکای تجاری در قالب مراودات اصولی با بازده و خروجی مناسب خدمات افزایش یافته است.

مشاور ارشد روابط بین الملل وزارت صحت عامه (بهداشت) افغانستان با اشاره به سفر اخیر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه افغانستان به ایران و شرکتش در شصت و ششمین نشست سازمان بهداشت جهانی برای کشورهای حوزه ی مدیترانه شرقی که در تهران برگزار شده بود و همزمان نشست مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت که وی در این سفر با وزیر بهداشت ایران هم دیدار کرد و در این دیدار طرفین بر اجرای تفاهم نامه های قبلی و همکاری ها در زمینه بهداشت و دارو تاکید کردند.

 

کلیدواژه