دبیرکل مجع جهانی اهل بیت: شیخ زکزاکی به دنبال وحدت دنیای اسلام است
(last modified 1398-10-03T09:29:36+00:00 )
جدی 03, 1398 13:59 Asia/Kabul
  •  دبیرکل مجع جهانی اهل بیت: شیخ زکزاکی به دنبال وحدت دنیای اسلام است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه به دنبال وحدت دنیای اسلام است.

حجت الاسلام «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) روز سه شنبه در نشست خبری چهارمین سالگرد فاجعه زاریا افزود: شیخ زکزاکی مخالف تفرقه میان فرقه های اسلامی و معتقد به گفت و گو برای تعامل است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به مقام علمی رهبر جنبش اسلامی نیجریه تصریح کرد: شیخ زکزاکی معتقد به قوانین نیجریه است و موسساتی که زیر نظر وی فعالیت می کنند، در راستای کمک به ایتام و فقرا هستند.

شیخ زکزاکی و همسرش 13 دسامبر 2015 (22 قوس 1394) در حمله نظامیان نیجریه به حسینیه‌ای در شهر "زاریا" بازداشت شدند؛ در این حمله، صدها نفر از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی نیز به شهادت رسیدند.

پس از تلاش‌ها و اعتراض های بسیار و فشار‌های داخلی و بین المللی، دادگاه نیجریه اوت 2019 به شیخ زکزاکی و همسرش اجازه داد تا برای درمان به هند سفر کنند اما به‌علت نارضایتی از روند درمان، محدودیت‌های امنیتی و نبود پزشکان مورد اعتماد، شیخ زکزاکی و همسرش پس از دو روز اقامت در هند، این کشور را به مقصد نیجریه ترک کردند.

مردم نیجریه بارها با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور آزادی شیخ زکزاکی را خواستار شده‌اند اما نیروهای امنیتی نیجریه هر بار این تظاهرات را سرکوب کرده‌اند.

 

کلیدواژه