واکنش ها در پاکستان به انتقام موشکی ایران از آمریکا در عراق
(last modified 1398-10-18T10:20:25+00:00 )
جدی 18, 1398 14:50 Asia/Kabul
  • واکنش ها در پاکستان به انتقام موشکی ایران از آمریکا در عراق
    واکنش ها در پاکستان به انتقام موشکی ایران از آمریکا در عراق

پاسخ انتقام جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های پاکستانی داشته و به تیتر نخست این رسانه‌ها تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد ، شبکه های خبری مختلف پاکستان تیتر نخست خود را به پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق اختصاص داده و به بررسی شرایط امنیتی منطقه و تبعات احتمالی این اقدام ایران پرداختند.
"شوکت پراچا" خبرنگار و تحلیل‌گر سرشناس پاکستانی در مصاحبه با شبکه خبری "ای آر وای نیوز" گفت: با توجه به خروش مردم ایران در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، این اقدام انتقام جویانه از سوی تهران دور از انتظار نبود.
وی افزود: مقامات ایرانی به ویژه فرماندهان نظامی این کشور با هدف گرفتن پایگاه های نظامی آمریکا در عراق ، به دنیا این پیام  را دادند که ایران قدرت پاسخگویی به هر نوع اقدام تهاجمانه از سوی آمریکا را دارد.

"منصور جعفر" کارشناس امور سیاسی پاکستان هم در مصاحبه زنده با شبکه خبری "GNN" اعلام کرد: ایران حجت را تمام کرد.

"حارث نواز" از فرماندهان نظامی سابق پاکستان و کارشناس امور بین المللی نیز در تماس تلفنی با شبکه خبری "92 نیوز" پاکستن در واکنش به انتقام سخت ایران از آمریکایی ها گفت: ترامپ و دولتش با ترور سردار سپهبد سلیمانی تمام قوانین بین المللی و انسانی را زیر پا گذاشت ، این حمله ی ایران تبعات اقدام عجولانه آمریکایی ها بود.

وزارت امور خارجه پاکستان هم با صدور بیانیه ای از شهروندان پاکستانی خواست در سفر به عراق جوانب احتیاط را رعایت کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز (چهارشنبه) با ده‌ها فروند موشک به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار در غرب عراق، به اقدام جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی در ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»، پاسخ قاطع داد.

در این حمله  موشکی ، دست‌ِکم 80 نظامی تروریست آمریکایی به هلاکت رسیدند و وبیش  از 200 نفر زخمی شدند .

درهمین حال منابع خبری همزمان با حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نظامیان آمریکایی عین‌الاسد، از حمله موشکی به یک پایگاه نظامی دیگر آمریکا در نزدیکی فرودگاه «اربیل» در منطقه کردستان عراق خبر داده‌اند.

کلیدواژه